L’anunci del pas d’Àlex Márquez a HRC s’espera avui
Motociclisme. L’equip japonès no ha volgut eclipsar l’adeu de Jorge Lorenzo i la gala de la FIM d’ahir
Cada cosa al seu temps, i l’acord perquè Àlex Márquez (Cervera, 23-4-1996) sigui el segon pilot d’HRC a Moto GP el 2020 al costat del seu germà Marc no es farà oficial fins avui, la vigília de l’inici dels primers tests de pretemporada 2020, en els quals la segona Honda oficial ja no serà pilotada per Jorge Lorenzo.
L’acord amb Àlex Márquez estava substancialment tancat divendres al vespre, però Repsol, Honda i l’equip Estrella Galicia de Moto 2 –que ha hagut d’alliberar Àlex Márquez de l’any de contracte que tenia– han guardat un silenci respectuós amb el final del campionat i, sobretot, però no tapar per complet el comiat de Jorge Lorenzo, tant a la pista del circuit de Xest com en la gala de l’entrega de premis de la FIM que es va fer al vespre.
Lorenzo ha estat, justament, el causant directe que la composició de la graella de Moto GP per al 2020, que estava tancada feia setmanes, s’hagi tornat a obrir. La decisió de retirar-se era coneguda per HRC i per Alberto Puig des de feia una setmana, tot i que no es va fer pública fins dijous. Per tant, l’equip japonès ha tingut uns dies per maniobrar.
Respecte per als rivals
Que divendres ja estigués tot encarrilat denota que HRC i Repsol ho van tenir clar ben aviat. No es va preveure cap alternativa que impliqués alterar la composició dels equips que no disposen de motos Honda. Per tant, les alternatives estaven al seu equip satèl·lit i eren Cal Crutchlow –el més experimentat però irregular i possiblement ja en declivi–, Takaaki Nakagami –de perfil semblant– i Johann Zarco –substitut a temps parcial del japonès–, un pilot encara jove però en hores baixes després d’haver baixat voluntàriament de la KTM oficial i que tampoc convencia del tot perquè abans de fitxar per KTM va mostrar-se poc disposat a compartit equip amb Márquez, donant a entendre que no hi podria lluitar amb les mateixes armes.
L’única alternativa diferent hauria estat que Àlex Márquez s’estigués un any a LCR (amb Crutchlow a Honda Repsol) però no se li ha acabat de trobar el sentit, a passar un any en l’equip satèl·lit.
La pressió de ser el company de Marc
Tot company d’equip de Marc Márquez està sotmès a una injusta i implacable comparació des del primer moment. Amb Àlex Márquez aquesta qüestió, si bé no desapareix, passa a ser secundària, perquè a Àlex se l’ha comparat amb el seu germà des que va ser campió de Moto 3. En tot cas, tindrà menys pressió pel fet d’arribar a la categoria, cosa que no va passar amb Jorge Lorenzo, tricampió de la categoria reina.
A més, escollint Àlex Márquez Honda satisfà les expectatives de Marc, que, si bé formalment i en les seves declaracions se n’ha volgut mantenir al marge, mai ha amagat el desig de formar equip amb el seu germà. Una raó més per renovar amb Honda sense fer cas a la marejant oferta que li vol plantejar Ducati per intentar guanyar d’una vegada el títol. Repsol també balla sobre un peu, de manera que el cercle es tanca.