Viñales és el més ràpid, davant de Quartararo
Motor. El de Roses aprofita un nou propulsor que li dona més velocitat punta i fa el millor temps, davant del francès Quartararo, en un segon dia de tests a Xest dominat per Yamaha
El pilot de Roses Maverick Viñales va fer ahir un cop de puny damunt la taula i va ser el més ràpid en el segon dia de tests al circuit Ricardo Tormo de Xest amb un temps d’1:29.849, superant el francès Fabio Quartararo (Yamaha), que va fer el segon millor registre amb 1:30.013 i que havia esta el més ràpid dimarts en la primera jornada. De fet, Yamaha va copar el podi de temps amb el tercer millor registre de l’italià Franco Morbidelli. Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol), que dimarts no va posar inconvenients en la roda de premsa a l’arribada d’Àlex Márquez a l’equip Honda tot i ser-ne un dels teòrics perjudicats, va ser quart. El britànic es va erigir en el millor representant d’Honda en una jornada farcida de novetats en què Marc Márquez va ser setè. Dilluns i dimarts vinent, les proves es faran al circuit de Jerez.
Segon dia d’Àlex Márquez
Àlex Márquez va establir el vintè millor registre, lluny encara –a 2.386– del líder, Viñales, però en contínua progressió. L’anècdota es va viure al matí, quan el seu germà, Marc, que va estrenar el nou i cridaner carenat de l’Honda, el va avançar al revolt abans de meta. Àlex Rins (Suzuki) va tenir una bona actuació i va ser sisè, i un altre català, Pol Espargaró (KTM), va establir el vuitè millor temps de la jornada, davant de Valentino Rossi (Yamaha).
Viñales, que també va sortir a la pista amb un carenat nou, va expressar la seva satisfacció perquè Yamaha M1 hagi portat un propulsor amb una mica més de velocitat punta i suau, però demana més. “El balanç és bastant bo, estic realment content perquè almenys el motor va força semblant. I això ja és molt. Portem pocs quilòmetres, així que tenim molt marge de potencial i de millora. Hem guanyat quatre o cinc quilòmetres de velocitat punta. Per a un primer pas, jo crec que és una millora bastant bona, tot i que encara estem lluny de les Honda i les Ducati”, va explicar.