Ogier busca el setè
Motor. El sis cops campió francès s’estrena amb Toyota aquest vespre a Montecarlo, en el tradicional inici del curs del mundial de ral·lis, que aquest any no visitarà Catalunya
“Aquest és el pla.” Preguntat en una entrevista amb el promotor del mundial de ral·lis, dimarts, sobre si de debò pensa deixar el WRC en acabar el curs 2020, Sébastien Ogier esvaeix els dubtes. Haver perdut el títol el 2019 fa que el sis cops campió del món francès, de 36 anys, tingui “encara més ganes de triomfar”, però el 2021 la seva carrera esportiva continuarà en una altra modalitat. “Encara no ho he decidit, però sempre he volgut provar els circuits, sobretot Le Mans”, reconeix.
Per ara, però, està “del tot centrat” en el curs del WRC que comença aquest vespre, amb el tradicional ral·li de Montecarlo –hi resta imbatut d’ençà del 2014–, i “en la nova aventura amb Toyota”. En efecte, després d’un sol any a Citroën, Ogier ha decidit cremar l’últim cartutx en el WRC amb l’arma de la marca japonesa, que ha compensat així el fitxatge del vigent campió Ott Tänak per Hyundai. La marca coreana presenta un equip de somni a Montecarlo, amb l’estonià –ha trencat la ratxa de sis títols seguits d’Ogier– Thierry Neuville (subcampió els últims quatre anys) i el nou cops campió Sébastien Loeb, que farà un programa parcial de sis proves, compartint el tercer i20 Coupé amb Dani Sordo.
Per la seva banda, Toyota completa la seva formació amb el jove prodigi Kalle Rovanperä, de 19 anys i vigent campió de WRC2 Pro, i Elfyn Evans, que ve d’M-Sport Ford. Sense Ogier, Citroën ha decidit anar-se’n del WRC, de manera que M-Sport serà el tercer i últim equip oficial.
En el calendari també hi ha hagut força moviment. Arran de la implantació d’un sistema de rotació entre les cites europees, aquest any el ral·li Catalunya Costa Daurada serà una prova del campionat estatal, abans de tornar al WRC el 2021 i el 2022. El ral·li català i el Tour de Còrsega han estat substituïts pel retorn de Kenya (no puntuava des del 2002) i el Japó (2010), un nou ral·li, ara tot d’asfalt, que serà la tretzena i última cita d’un mundial que, per primer cop, visitarà els cinc continents.