Honda presenta l’equip dels Márquez a Indonèsia
Motor.
Marc i Àlex Márquez ja són oficialment els primers germans que són pilots de fàbrica en una de les escuderies més potents de l’campionat de món de motociclisme, la de Repsol Honda Racing Corporation (HRC), l’equip oficial del gegant japonès Honda, que aquest dimarts ha estat presentat a Jakarta (Indonèsia) i ha lluït la nova RC213V abans de participar en els tests de Sepang. Entre tots dos germans sumen ni més ni menys que deu títols mundials, vuit de Marc Márquez, els de 125 c.c. (2010), Moto2 (2012) i MotoGP (2013, 2014, 2016, 2017, 2018 i 2019) i els dos d’Alex, a Moto3 (2014) i en Moto2 (2019), si bé els seus objectius per a la temporada que començarà el 8 de març amb la disputa del Gran Premi de Qatar al circuit de Losail, seran molt diferents.
“Arribar a Moto GP i a l’equip Honda és un somni fet realitat. Donaré el màxim”, ha declarat Àlex. “Tots els rivals ens volen batre però HRC ha treballat molt dur per guanyar un altre campionat. Aquest és l’objectiu”, ha rematat Marc.
Marc és el vigent campió i per tant el seu únic objectiu és renovar el títol mundial, que d’aconseguir-lo igualaria a títols mundials amb l’italià Valentino Rossi, el seu gran rival en pista fins al moment actual, tot i que també amb el transalpí Carlo Ubbiali i el britànic Mike Hailwood, mentre que el seu germà haurà de mostrar una ràpida adaptació a la nova moto i categoria per estar habitualment entre els deu millors. Tant l’un com l’altre tenen contracte vigent només per a la temporada 2020 amb HRC, el primer d’ells, Marc Márquez, ho ha de renovar després d’haver guanyat sis títols mundials de MotoGP amb el fabricant del “Ala Daurada”, i això ja és argument més que suficient com perquè els japonesos posen tot el seu esforç sobre la taula per mantenir-lo en l’equip. Una primera mostra d’aproximació bé podria ser la decisió presa en el cap de setmana del Gran Premi de la Comunitat Valenciana de contractar al seu germà, Alex, després del precipitat anunci de retirada en aquest mateix escenari de qui era en aquells dies el seu company d’equip , Jorge Lorenzo. Així, mentre Marc Márquez és objecte de desig de gairebé totes les fàbriques, llevat Yamaha –que ja ha anunciat els seus plans de futur amb Maverick Viñales i Fabio Quartararo a partir de 2021–, ja que ha estat “temptat” per gairebé tots, Ducati, Suzuki i KTM, el que ja és motiu més que suficient com perquè Honda faci el do de pit per mantenir a les seves files el vigent campió i dominador inqüestionable de la categoria reina de l’motociclisme mundial. La posició d’Alex Márquez és ben diferent i durant aquesta temporada a l’equip Repsol Honda haurà de guanyar-se el lloc al costat del seu germà, tot i els dos títols mundials que ostenta, pel que el seu principal objectiu no és altre que adaptar-se el més ràpidament possible a la sempre complicada de conduir Honda RC 213 V, tot i que ningú dubta que, al menys fins que comenci el campionat, tindrà la inestimable ajuda d’en Marc, el campió.