Una dècada màgica
Motor. Mercedes celebra deu anys del retorn a la F-1 amb el W11, que l’equip confia que esdevingui el bòlid més ràpid de la història de la marca
Igual que l’any passat, Mercedes va anar per feina en la presentació del nou monoplaça de F-1, el W11, sense gens de glamur. El van descobrir en un box del fred circuit de Silverstone, a primera hora del matí, abans que Valtteri Bottas, primer, i Lewis Hamilton, a la tarda, en fessin un assaig preliminar per comprovar que tot fos a lloc. “L’èxit és fer un pas rere l’altre; avui [per ahir] l’èxit és fer els 100 quilòmetres previstos... i no tenir una avaria als frens!”, assenyalava el cap Toto Wolff, com si aquest no fos l’equip que ha guanyat els últims sis campionats seguits.
De fet, Mercedes celebra aquests dies deu anys de la tornada a la F-1 amb un equip propi, el 2010. Els resultats en aquesta dècada han estat sensacionals, sobretot d’ençà de l’arribada dels propulsors híbrids, el 2014. De les 121 curses amb bateries disputades fins ara, en 112 hi ha hagut un Mercedes dalt del podi pel cap baix, 89 vegades com a vencedor i 48 fent un doblet. El W11 té la missió de continuar la ratxa, però aquest no és l’únic repte del pròxim curs. La marca també ha de tancar la renovació de Hamilton i confirmar la continuïtat de l’equip en el mundial més enllà del 2020. Totes dues coses semblen prou madures. Lewis se sent “com de la família” a can Mercedes i fa uns dies Wolff va signar un contracte de patrocini amb Ineos per als pròxims cinc anys. “La tecnologia de la F-1 lidera el futur de l’automobilisme i de la tecnologia de l’automòbil en general”, assegura el comunicat de Mercedes per esvair els dubtes d’una possible retirada.
El W11 és una evolució de l’anterior model, però l’equip confia que esdevingui el bòlid més ràpid de la història de la marca.