Mercedes fa sensació
Motor. L’equip de l’estrella estrena al Circuit de Barcelona-Catalunya un dispositiu innovador en el volant, en el segon dia de proves de la fórmula 1
El Mercedes W11 no va ser el més ràpid en el segon dia de proves de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, però l’equip de l’estrella de tres puntes va avalotar el pàdoc amb l’estrena d’un innovador dispositiu en el volant. Anomenat DAS (sigles en anglès de “direcció de doble eix”), l’invent permet al pilot jugar amb la convergència de les rodes davanteres (el seu angle amb l’eix longitudinal del cotxe, vist en planta), per guanyar estabilitat als revolts –demana més divergència– sense perdre velocitat a les rectes –convergència neutra– i, de retruc, gestionar millor la temperatura de les rodes. Com? Tibant (per reduir la divergència) o pitjant (per augmentar-la) el volant, que es mou uns centímetres en la columna de la direcció.
Tanmateix, l’equip no ha explicat la funció del sistema; només ha confirmat que el giny és utilitzable a la pista sense destorbar la conducció del pilot. “Els nostres cotxes estan carregats d’innovacions, tot i que no solen ser tan evidents. Això és només la punta de l’iceberg de tot el que hi ha dins del cotxe”, adverteix el director tècnic James Allison, que reconeix que l’afany d’innovació contínua fa la seva feina “força divertida”.
Així, doncs, Lewis Hamilton (106 voltes, al matí) i Valtteri Bottas (77, a la tarda) no van buscar el límit del W11. El millor temps del dia va ser per a Kimi Räikkönen, que en l’última hora va muntar rodes toves i va batre el registre matinal de Sergio Pérez. El Racing Point del pilot mexicà ha fet arrufar més d’un nas per la seva similitud amb el Mercedes de l’any passat. “Posats a canviar el concepte del cotxe, no ens fixarem en el més lent de la graella, oi? Ens hem fixat en el més ràpid”, justificava el director tècnic Andy Green.
Tot seguit, Räikkönen va provocar la primera bandera vermella de la pretemporada, quan l’Alfa Romeo va quedar a l’estacada a la pista. Bottas també va plegar abans d’hora, per un problema elèctric en els últims minuts.