Fórmula 1

Als Mercedes se’ls veu el llautó

Fórmula 1. Mercedes ensenya les cartes i Bottas fa el millor temps de la setmana de proves al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre que Vettel trenca el motor del Ferrari a mig matí

Mercedes ha escollit l’últim dia de la primera setmana de proves de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya per ensenyar les cartes. Al matí, Valtteri Bottas va muntar els pneumàtics més tous disponibles i va fer una volta en 1:15.732. Per posar-ho en context, aquest registre és un segon i mig més ràpid que el millor de l’any passat a aquestes altures i mig segon inferior al millor temps absolut de la pretemporada passada, quan Sebastian Vettel va aturar el cronòmetre tot just tres mil·lèsimes abans que Lewis Hamilton. Ahir, el pilot alemany de Ferrari va estar de pega i va perdre mig dia després de trencar el motor a dos quarts d’onze del matí.

La demostració de Mercedes va continuar a la tarda, ara amb Hamilton al volant. El campió del món també ha muntat els compostos més tous –tan tous que, de fet, no s’utilitzen durant el GP de Catalunya de F-1 oficial–, però aixecava visiblement el peu a la recta principal per no ensenyar la pota més del compte. Només cal veure les velocitats punta comparades: Vettel ha superat els 329 km/h, mentre que Bottas ha arribat als 314 i Hamilton només ha fet 308. És a dir, l’equip de l’estrella treia tot el suc del W11 als revolts, però no tibava gaire a les rectes.

Ara com ara, l’equilibri de forces entre els dos equips més forts, el platejat i el vermell, no és gaire engrescador per als de Maranello. A la tarda, Vettel va tornar a sortir a la pista, amb un motor nou, però el seu millor temps va quedar a 2.6 segons del W11. Val a dir que no va muntar les cobertes de color vermell (les més toves), però la diferència de compostos només justifica poc més d’un segon d’aquest marge, segons les estimacions de Pirelli, el proveïdor de pneumàtics.

De fet, Ferrari reconeix que, ara com ara, no les té totes. “No soc tan optimista com l’any passat a aquestes altures. No crec que siguem tan ràpids com ells”, va admetre el cap Mattia Binotto. Quan diu “ells”, el directiu italià també hi inclou Red Bull-Honda, que va completar un altre bon dia, amb 169 voltes entre Max Verstappen i Alex Albon.

Amb data de caducitat

Pel que fa a l’enginyós sistema DAS en el volant, que permet als pilots de Mercedes variar l’angle convergència de les rodes en marxa, la FIA el considera legal i segur. Tanmateix, el giny té data de caducitat, atès que el reglament del 2021 ja prohibeix expressament variar l’angle de les rodes per qualsevol mitjà que no sigui el gir normal del volant.

LA DADA

494
voltes
ha fet Mercedes en tres dies (2.300 km), l’equip que n’ha fet més. El que n’ha fet menys, Haas (316).
Test 1, últim dia
1r V. Bottas (Mercedes) 1:15.732
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:16.516
3r E. Ocon (Renault) 1:17.102
4t L. Stroll (Racing Point-M.) 1:17.338
5è D. Kviat (Alpha Tauri-H.) 1:17.427
6è A. Giovinazzi (A. Romeo-F.) 1:17.469
7è D. Ricciardo (Renault) 1:17.574
8è M. Verstappen (R. Bull-H.) 1:17.636
9è D. Kviat (Alpha Tauri-H.) 1:17.783
10è A. Albon (Red Bull-H.) 1:18.154
11è C. Sainz (McLaren-R.) 1:18.274
12è R. Grosjean (Haas-F.) 1:18.380
13è S. Vettel (Ferrari) 1:18.384
14è L. Norris (McLaren-R.) 1:18.454
15è N. Latifi (Williams-M.) 1:19.004
16è K. Magnussen (Haas-F.) 1:19.709
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)