Ral·li Catalunya Històric, el ‘mundialet’ dels clàssics
Motor. La prova organitzada pel RACC engega demà al migdia des de la plaça de la Catedral de Barcelona i recorrerà alguns trams del ral·li del mundial
Un total de 41 vehicles clàssics participen en la quarta edició del ral·li Catalunya Històric - ral·li de les Caves, que engega demà a dos quarts d’una del migdia des de la plaça de la Catedral de Barcelona. La prova es va presentar dimecres al vespre a la seu del RACC, amb la presència de Pere Granados, entre altres autoritats. L’alcalde de Salou va destacar que aquest tipus de proves contribueixen a “potenciar l’activitat turística a través de l’oferta esportiva”.
El ral·li té un format lineal. Divendres, la primera etapa durà els participants cap a Salou, amb sis trams de regularitat, tots diferents, incloent-hi el Montmell, l’Albiol i Riudecanyes, utilitzats en diverses edicions del ral·li Catalunya Costa Daurada del mundial. Aquest últim, a quarts de vuit del vespre, serà l’únic tram nocturn del ral·li.
Dissabte, els pilots sortiran de Salou i tornaran cap a Barcelona, amb vuit trams més de regularitat, alguns dels quals seran els mateixos del divendres, però en sentit contrari i amb alguna variació, com ara Duesaigües. La Mussara, el Pont d’Armentera i Savallà-Conesa són altres trams del mundial en el recorregut. Després de passar per Igualada (tram d’Òdena) i Manresa (Talamanca), el final de la prova serà a l’Hotel Hilton Diagonal Mar, on se celebrarà el lliurament de premis. Sis dels 41 participants iniciaran el ral·li a Salou i faran només aquesta etapa, en la modalitat d’un dia.
En total, el 4t ral·li Catalunya Històric té 578 quilòmetres de recorregut en dues etapes, incloent-hi 14 trams de regularitat, que sumen 153 quilòmetres. Val a dir que en aquests trams la carretera estarà tancada al trànsit, una important mesura de seguretat de l’organitzador, el RACC, a la qual s’afegeix el seguiment per GPS del vehicles participants.
Entre els inscrits, destaca l’equip Seat Històrics, que fa córrer cinc vehicles, encapçalats pel Seat 1400 B del 1957 que pilotarà l’excampió de ral·lis Mia Bardolet. El seu copilot, Carles Jiménez, ha guanyat les dues últimes edicions del Catalunya Històric, el 2018 amb el periodista Josep Viaplana i l’any passat amb el llorejat Salvador Cañellas, també pilots de Seat. El 1430-1600, el 124-1800 de grup 4, el 124 Sport 1600 i un Ibiza 1.5 GLX completen la formació de l’equip català.
Un altre excampió en acció és Antonio Zanini, que conduirà la mateixa unitat de Simca 1000 GT amb què va participar en el ral·li de les Caves del 1972, una actuació que va fer possible el seu fitxatge per Seat. El de Viladrau sortirà amb un seu copilot dels anys vuitanta, Josep Autet.
Entre els favorits també hi ha Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), vencedors de la primera edició; Juan Pedro García i Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth); Tere Armadans i Anna Vives (Volkswagen Golf GTI Mk1); Joan Pedragosa i Josep Beltri (BMW 318i); José Manuel López Sobrado i Antonio Caldeira (Volkswagen Scirocco), i Francesc i Joaquim Segú (Porsche 914/4).
Hi participen també vuit pilots francesos i un de belga, ja que el RACC ha arribat a un acord amb l’organitzador del ral·li Ypres Històric belga per crear la Historic Regularity Challenge, el vencedor de la qual tindrà l’inscripció gratuïta en el Montecarlo Històric del 2021. A Barcelona i Salou hi serà el vencedor de l’Ypres 2019, el belga Ruben Maes, acompanyat pel cèlebre copilot Michel Périn, que ho va ser de Nani Roma, entre d’altres, en el Dakar (junts van vèncer l’edició del 2014).
“El RACC sempre ha donat suport a l’esport del motor, i amb el ral·li Catalunya Històric volem mantenir la tradició i el patrimoni del club”, assevera Josep Mateu, el president del RACC, que serà un dels pilots participants.