Tot el mundial, en perill
Motor. S’ajornen els GP d’Itàlia i de Catalunya, i president executiu de Dorna Sport, l’empresa organitzadora, afirma que no està segur que es pugui disputar la temporada 2020
El mundial de moto GP està en seriós perill de no poder-se disputar, manifesta Carmelo Ezpeleta, el president executiu de Dorna Sport, l’empresa organitzadora, per l’afectació mundial de la pandèmia de Covid-19. El Gran Premi d’Itàlia Oakley i el Gran Premi Monster Energy de Catalunya han estat els darrers a ajornar-se, ahir mateix, i a banda n’hi ha quatre que no es disputaran. El gran premi italià s’havia de disputar del 29 al 31 de maig, mentre que el català estava previst del 5 al 7 de juny. Anteriorment ja s’havien ajornat els grans premis d’Espanya i de França. La primera cursa programada és ara el GP d’Alemanya, el 21 de juny. Fins ara només s’ha disputat una part del GP de Qatar, en el qual es van fer les curses de Moto 2 i Moto 3, però no la de Moto GP.
Els organitzadors del mundial estan treballant per refer el calendari davant dels nous ajornaments que amb tota seguretat hi haurà. Per primera vegada el responsable de Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta, ha posat de manifest la possibilitat de cancel·lar per complet el mundial del 2020 en una entrevista al web Speedweek.com. “Es farà tot el possible abans de renunciar-hi, però és bo que ens adonem que probablement s’hagi d’esperar fins al 2021 abans de poder disfrutar d’un gran premi en viu”, exposa el president executiu de l’empresa organitzadora. Carmelo Ezpeleta explica els motius de la possible cancel·lació de la temporada 2020: “Sense una vacuna és molt difícil o impossible organitzar els grans premis per tot el món. Fins i tot si la vida millora i es normalitza novament, les prohibicions de viatjar seguiran vigents en molts països. I si no, estarien bojos.” El president executiu de Dorna Sports té molt clar que no es poden arriscar-se gens en el tema de la salut i la seguretat: “Si algú s’infectés en alguna de les nostres proves, se’ns culparia per sempre. La por hi és, i és un risc. Tots estem d’acord que podem sobreviure i cancel·lar per complet la temporada 2020.” Tot i això, els organitzadors del mundial continuen treballant per veure si és possible disputar algunes proves i estan considerant totes les opcions.
El mes de setembre
Carmelo Ezpeleta també ha explicat que el mes de setembre pot ser clau per acabar de prendre una decisió sobre una suspensió o l’inici de la competició, encara que se sacrifiquin alguns grans premis. “Tenim més de cinc mesos fins al setembre. Si estiguéssim segurs de poder començar, llavors podríem administrar més de quatre o cinc proves canviant el calendari, i algunes es podrien disputar a Europa i altres a Àsia, si s’eliminessin les prohibicions de viatjar. Dependrà de com evolucioni la situació a tot el món”, afirmar el CEO català de Dorna.
El president de l’associació d’equips de competició, Hervé Poncharal, ha explicat que si no s’acaba disputant la temporada actual, els equips han decidir mantenir les especificacions del motor i de l’aerodinàmica del 2020, i congelar-les fins al final del 2021. D’aquesta manera “es reduirà la inversió per als productors, ja que significa que la major part de la investigació i el desenvolupament ja s’ha fet i això ajudarà els fabricants i els equips en aquesta difícil situació”.