Motociclisme

Motor

Adaptats als temps

Jordi Moncanut, director de l’Escola Tècnica de Girona, explica com s’ha ajustat l’ensenyament que imparteixen, de marcat sentit pràctic, a l’actual crisi

Montmeló, el 29 de maig, és la primera cursa d’un calendari més comprimit, pendent d’aprovació

L’Escola Tècnica de Girona fa demà i diumenge la jornada de portes obertes per al curs 2020/21. “Són en línia i si s’inscriuen per la web podran entrar-hi i veure el projecte”, explica el director del centre, Jordi Moncanut, sobre l’escola, en què hi ha automoció (ETG), comerç i empresa (ETG 2) i competició (ETG Racing). En aquesta, amb prop de mig centenar d’alumnes, es nodreix de mecànics l’equip de competició que encapçala Albert Torres i que aquest 2020 formen el campió estatal de 600 Marc Alcoba (SBK 1000), Joan Zamorano (Open 1000) i Francesc Pérez (SBK 300). “Hi ha un esborrany de calendari que l’han comprimit”, diu sobre un campionat que encara està pendent d’aprovació, la primera cursa del qual seria a Montmeló el 29 de maig.

Sense tocar-les

“L’objectiu és que aprenguin i que trobin feina”, diu el director sobre l’ensenyament basat en el sentit pràctic. “Els nostres professors són experts. Volem transmetre capacitats i saber fer. Aquests dies hem hagut d’adaptar l’ensenyament, fer-lo en línia” –és com estan fent les classes a l’escola gironina des que es va decretar l’estat d’alarma–. “El 12 de març vam haver de marxar a casa. Ens va caure com una galleda d’aigua freda, quan el dijous ens van dir que l’endemà ja no podríem obrir”, recorda Moncanut, que explica com s’ho van fer per mantenir l’activitat lectiva al cap de quatre dies: “Vam contactar amb una plataforma que permet fer classes en línia, els professors els vam formar i vam mirar quina part del curs podíem fer.” “No podem treballar amb les motos físicament, tocar-les. Ni amb els cotxes o amb les aplicacions de màrqueting. La part d’empresa s’assembla bastant, però la de competició és la que més se’n ressent”, es resigna. “És una manera d’ensenyar que dona sentit al projecte. Tenim una borsa de treball perquè puguin fer pràctiques, trobar feina o equips de competició. Els anem a distribuir, i un noi que és al nostre equip potser l’any que ve serà a l’equip contrari”, exposa Moncanut.

Aturades

“Ara estàvem a punt d’estrenar la copa Yamaha: els nens que van fer l’Ohvale i que volen seguir hi aniran a competir. Tenen de 12 a 14 anys i són motos 125, més grosses de mida i no de cilindrada. Les estàvem preparant a l’espera que puguem anar a l’escola.” Aquest és un altre projecte aturat pel coronavirus. La Yamaha bLU cRU Cup dona continuïtat als nens de 7 a 12 anys que surten de la copa Ohvale Promo-RACC, per als nens que volen aprendre a pilotar a Catalunya. Una competició que du l’ETG. “Subministrem la moto als pilots i els nostres alumnes van als circuits”, diu Jordi Moncanut.

Normes
“A vegades saben preparar les motos però no coneixen el reglament”, recorda Moncanut sobre el debut competitiu, el 2014 a Alcarràs. Un dia plujós amb canvi de pneumàtics a mitja cursa, en què un alumne va trepitjar una línia i l’equip va ser penalitzat amb tres llocs –el pilot havia guanyat.
45
alumnes
té la branca de competició de l’ETG aquest 2019/20
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)