Un mundial comprimit
Fórmula 1. La lluita pel títol comença avui a Àustria i els vint pilots només tindran vuit curses per demostrar qui és el millor. Mercedes i Hamilton, actuals campions, tornen a ser favorits
Els monoplaces de la fórmula 1 tornaran a rodar per l’asfalt a partir d’avui i iniciaran en el GP d’Àustria un mundial atípic i marcat per la pandèmia del coronavirus. Després de molta feia s’ha creat un calendari comprimit de només vuit curses, totes a Europa, en sis circuits diferents, ja que en dos es disputaran dos grans premis dos caps de setmana de manera consecutiva. Les curses es disputaran sense públic i amb tot un protocol de mesures sanitàries. El Circuit de Barcelona-Catalunya serà la seu del GP d’Espanya del 13 al 16 d’agost. Mercedes i Lewis Hamilton tornen a ser els favorits i intentaran revalidar els títols de l’any passat.
Al circuit de Red Bull Ring es disputarà la primera prova del mundial del 2020 i també la segona d’aquí a una setmana. Aquesta circumstància es tornarà a donar en el circuit de Silverstone, a la Gran Bretanya, on també es disputaran dos grans premis consecutius. Al Circuit de Barcelona-Catalunya s’hi disputarà el GP d’Espanya del 14 al 16 d’agost i serà la sisena prova. Com en la resta de circuits, es disputarà sense públic a les graderies i s’aplicaran estrictes controls de seguretat. La darrera cursa programada del mundial serà el 6 de setembre al circuit de Monza, el GP d’Itàlia. Els organitzadors del mundial i els equips volien més curses i es continua treballant per veure si més endavant es poden disputar, i fer-les fora d’Europa. S’espera que l’evolució de la pandèmia permeti completar entre 15 i 18 curses fins a final d’any, tot i que ara només s’han confirmat aquestes vuit primeres. La gran absència d’aquest calendari és el GP de Mònaco, que per primera vegada en més de 60 anys no es disputarà. Els organitzadors van considerar que si no es podia fer en les dates habituals de maig era inviable ajornar-lo a una altra data per la gran feina que comporta paralitzar el Principat i muntar el circuit urbà.
Un debutant
L’únic debutant en aquesta temporada és Nicholas Latifi, de 25 anys, que s’ha incorporat a l’equip Williams. El canadenc va ser segon en la fórmula 2 el curs passat i en els darrers anys ha sigut pilot de proves de diferents equips de fórmula 1 –Renault, Force India i l’any passat Williams–. Torna a ser pilot oficial Esteban Ocon, després de passar un any com a pilot reserva i provador de Mercedes. El francès s’incorpora a l’equip Renault. La resta de pilots mantenen els seus llocs.
El sis vegades campió mundial, Lewis Hamilton, surt com a favorit i pot fer història si revalida el títol, ja que en sumaria set i igualaria el llegendari Michael Schumacher. El britànic també podria superar o igualar el rècord de grans premis guanyats; en té 84 i és a set dels 91 de l’alemany, tot i que la reducció de curses no l’afavoreix. Sí que té més a l’abast el rècord de podis de Michael Schumacher, 155 en 308 grans premis, ja que Hamilton és a quatre, en té 151 en 250 curses. El seu principal rival en la lluita pel títol serà el neerlandès Max Verstappen, que l’any passat ja es va situar tercer del mundial, darrere els dos pilots de Mercedes. El madrileny Carlos Sainz va aconseguir el seu millor resultat de sempre l’any passat amb el sisè lloc i voldrà acomiadar-se de McLaren –el 2021 va a Ferrari–, amb una bona actuació.