No hi deixa ni les engrunes
Motor. Hamilton, nou líder del campionat, obté el seu vuitè triomf a Hungaroring. Domina el gran premi des de la sortida, fa la volta ràpida i dobla alguns dels seus principals rivals
Ben aviat, Lewis Hamilton podrà exigir que alcin un monument en honor seu a Hungaroring. El campió del món hi va assolir el seu vuitè triomf en el Gran Premi d’Hongria i va igualar així el rècord de Michael Schumacher en el Gran Premi de França. A propòsit de Hamilton, però, no només hem de parlar del que va aconseguir, sinó de com ho va aconseguir. Dissabte va fer la pole i va rebaixar el rècord absolut del circuit, i ahir no només va dominar la cursa des de la sortida fins a la bandera de quadres, sinó que es va permetre el luxe de fer també la volta ràpida en cursa (1 punt extra) i doblar els Ferrari de Leclerc i Vettel i el Red Bull d’Albon. Tot plegat li va servir per erigir-se en líder del campionat (63 punts per 58 de Bottas) abans d’afrontar el doble compromís de Silverstone, al qual Mercedes arribarà després d’exhibir una superioritat insultant.
L’heroi del dia va ser l’holandès Max Verstappen (Red Bull), que va passar en menys de dues hores de l’infern d’un abandonament prematur al cel d’un segon lloc inesperat. En la volta de reconeixement, encara amb el circuit xop, l’holandès va cometre una errada: va sortir de la pista, va aixafar l’aleró del davant i va malmetre la suspensió. Els mecànics de l’equip van haver de reparar el cotxe contra rellotge sobre la graella en una situació estressant. L’holandès ho va agrair no només amb una gran sortida en què va avançar Pérez i Bottas, que es va adormir, sinó que en la primera aturada a boxs –per treure els pneumàtics de pluja– es va col·locar segon, posició que va defensar amb dents i ungles davant l’atac final del segon pilot de Mercedes.
Sense aigua
La gran incògnita que tenien tots els equips era l’amenaça de tempesta que sobrevolava el circuit hongarès. Tots van fer les voltes de reconeixement amb pneumàtics de pluja, però ben aviat es van adonar que la pista s’assecaria en un tres i no res. Magnussen (Haas-Ferrari) va sortir de boxs directament amb els slick i això li va valer per situar-se tercer quan tots els equips van entrar a canviar les rodes. La principal preocupació de Hamilton durant la cursa, un cop es va veure amb un coixí de més de deu segons, va ser estar pendent del cel i de les gotes que queien. En van caure quatre, mai més ben dit, i no van tenir pràcticament cap incidència. Vettel (Ferrari) va ser el primer entre els equips capdavanters que va entrar a boxs per posar pneumàtics durs i allargar-los fins al final. L’operació li va sortir bé a mitges, perquè va arribar a trobar-se cinquè, però en les últimes voltes no es va poder defensar davant l’atac d’Albon. El mateix va passar a Leclerc, que es va veure fora de la zona de punts en la part final en veure com el McLaren de Carlos Sainz li passava per sobre. Problemes greus, un altre cop, per a l’escuderia de Maranello.
El quebequès Stroll (Racing Point-Mercedes), que sortia d’un inesperat tercer lloc a la graella, va avançar Bottas a la sortida, però va perdre la batalla pel segon lloc amb Verstappen i més endavant va veure com el finlandès li recuperava la posició en el segon canvi de rodes. Amb tot, no va cometre errades i va acabar igualant la seva millor actuació en un gran premi després del quart lloc d’Alemanya el 2019. El Racing Point, però, continua aixecant sospites –i les protestes oficials de Renault així ho certifiquen– sobre les seves similituds amb el Mercedes oficial del 2019.
A cinc de Schumacher
La d’ahir va ser la victòria número 86 de Hamilton en la fórmula 1, a només cinc del rècord de Michael Schumacher. La confiança del pilot i l’equip es va poder observar quatre voltes abans del final, quan van decidir, amb uns 25 segons d’avantatge respecte a Verstappen, fer una última parada a boxs amb l’únic objectiu de posar els pneumàtics tous i fer la volta ràpida. Dit i fet. Hamilton, tot i trobar trànsit, va acabar el gran premi amb la seva millor volta: 1:16.627.
La propera cita és la de Silverstone (dies 2 i 9 d’agost), just abans de la del Gran Premi, que es farà a Montmeló.