Pirelli investiga les causes de les tres punxades
Fórmula 1. Hamilton, Bottas i Sainz veuen com se’ls punxa una roda en les últimes voltes del GP de la Gran Bretanya. El britànic guanya igualment, però el finlandès i el madrileny queden sense puntuar
Les punxades del britànic Lewis Hamilton, del finlandès Valtteri Bottas (tots dos amb Mercedes) i del madrileny Carlos Sainz (McLaren) en les tres darreres voltes del GP de la Gran Bretanya han portat Pirelli a obrir una investigació per determinar-ne les causes. “No tindrem gaire temps per investigar, però haurem d’arribar a una conclusió al més aviat millor”, ha dit el responsable de Pirelli, Mario Isola. Aquest divendres els fórmula 1 tornaran a rodar per la pista de Silverstone en els primers entrenaments del GP del 70è aniversari. El proveïdor oficial de pneumàtics espera aclarir què va passar amb el desgast de les gomes abans del proper gran premi.
A Lewis Hamilton se li va punxar en la volta final, però va acabar amb només tres rodes i va guanyar. A Valtteri Bottas i a Carlos Sainz, unes voltes abans, i, com que van entrar a canviar la roda, van perdre la segona i la quarta posició, respectivament, que ocupaven en aquell moment. Al final van ser onzè i tretzè i van quedar sense puntuar. “Cada pneumàtic té un nombre màxim de voltes, però tot depèn del cotxe, de la posada a punt i del nivell d’energia. Per això, el límit no és igual per a tothom”, ha assenyalat Mario Isola. El responsable de Pirelli ha manifestat que la sortida del cotxe de seguretat en la volta 13 de 52 va fer que els equips avancessin la seva primera aturada, de manera que durant la segona tanda es va allargar l’ús de les gomes. “La nostra previsió era que els equips paressin al voltant de la volta 18”, ha explicat Isola. Per al pròxim gran premi, que també serà a Silverstone, Pirelli preveu subministrar uns compostos més tous.
El cap de Mercedes diu que potser haurien hagut d’aturar Hamilton
Després de la punxada de Valtteri Bottas quan faltaven tres voltes per al final, l’equip Mercedes va considerar fer aturar Lewis Hamilton per posar unes rodes noves, ja que tenia 30 segons d’avantatge respecte al segon, Max Verstappen, que s’havia aturat per canviar rodes, intentar fer la volta ràpida i sumar un punt més. El cap de Mercedes, Toto Wolff, va explicar: “Aquesta ha estat exactament la discussió que hem tingut en el mur de boxs: el fem entrar o no?” El britànic finalment no hi va entrar perquè l’equip va considerar que els seus pneumàtics no estaven en tan males condicions per justificar l’entrada a boxs en l’última volta. Wolff va manifestar que el pneumàtic davanter esquerre del britànic estava millor que el de Bottas i que després tot va succeir de sobte: la punxada de Carlos Sainz i, uns instants després, la de Lewis Hamilton. “En perspectiva, probablement hauria estat millor fer una parada a boxs, però al final no sabem quina ha estat la causa de la punxada. Podria haver estat per les restes d’altres cotxes a la pista... El pneumàtic més nou hauria tingut més goma i probablement hauria ofert una protecció més bona contra això”, va afirmar el cap de Mercedes. Toto Wolff buscava la part positiva de tot plegat i deia que se’n pot aprendre una lliçó. “La propera vegada, si tenim avantatge, probablement farem una parada a boxs si el pneumàtic està en mal estat”, va preveure.