Expectació pels ‘blisters’
Motor. El circ silenciós de la F-1 arriba a Catalunya en un moment àlgid, arran de la rebel·lió de Verstappen desafiant el domini de Hamilton gràcies a la millor conservació dels pneumàtics
El singular Gran Premi que arrenca avui al circuit de Barcelona-Catalunya irromp en un paradoxal moment òptim quant a expectació. El cop de puny de Max Verstappen i de Red Bull contra els Mercedes de Lewis Hamilton i Valteri Bottas diumenge passat a Silverstone, fan albergar esperances, si més no, d’una cursa disputada i tan agraïda de seguir com la de diumenge passat. El monòleg de Mercedes guanyant les quatre primeres proves del campionat –Barcelona és la sisena– no era el millor reclam. La insurrecció de Red Bull a partir d’una millor conservació de les gomes del pneumàtics Pirelli –tots dos equips utilitzen la mateixa marca– a pesar de les altes temperatures de l’asfalt de Silverstone, han reactivat el mundial.
El calvari de Mercedes es podria repetir diumenge al circuit. Es preveu que la temperatura serà prou alta, amb més de 30 graus en l’ambient i 50 en l’asfalt. Caldrà veure quines modificacions poden fer les fletxes platejades –ara negres– per evitar el desgavell de fa pocs dies, amb rodes noquejades pels blisters, –butllofes que arriben a la superfície del pneumàtic trencant la banda que toca a terra– i un rival desfermat que va atacar amb valentia quan va olorar sang. Toto Wolff, el cap de files de Mercedes, ha manifestat públicament que considera Max Verstappen una amenaça real, a més de recordar que ja havia avisat que el mundial no seria cap passejada, i considera que la calor que farà a Montmeló serà “un desafiament”. El cap d’enginyers de la firma alemanya, Andrew Shovlin, per la seva banda, diu que serà un repte i recorda que cada estiu tenen problemes amb la temperatura. La major aerodinàmica dels Mercedes provoca més danys en les gomes, tot i que admet que no s’esperaven que fossin de tanta gravetat: “Estem en el pitjor extrem possible.”
Torna Checo Pérez
L’equip Racing Point ha confirmat que el pilot mexicà Sergio Pérez “ha donat negatiu en Covid-19”, de manera que reapareixerà a Catalunya. En un missatge a les xarxes socials, Racing Point ha anunciat que la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) va aprovar el retorn del Checo, absent en les dues últimes carreres a Silverstone (Regne Unit) després de donar positiu en coronavirus. El seu substitut ha estat l’alemany de 32 anys Nico Hulkenberg, que ha obtingut bons resultats –7è diumenge passat a Silverstone– i flirteja amb diversos equips, sobretot amb Alfa Romeo, de cara al curs vinent. Verstappen (Red Bull), per exemple, ha declarat sense embuts que creu que el teutó és millor que alguns dels pilots actuals.
Nou sistema de reconeixement facial al circuit
La bombolla de la fórmula 1 es limita a 2.000 persones autoritzades i nombroses mesures de seguretat per garantir la situació sanitària, la base perquè el mundial o el que queda del mundial no s’esguerri ni l’economia dels equips s’enfonsi. A banda dels termòmetres i de tots els elements malauradament habituals en les curses d’enguany, a Montmeló, s’estrena un sistema innovador i pioner de reconeixement facial i càmeres tèrmiques per entrar al recinte emmurallat. Es tracta d’un projecte del Departament de Polítiques Digitals, a través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat i T-Systems. El nou protocol substitueix els torns i les acreditacions habituals en aquests tipus de cites i que, de fet, encara perduren en la resta de circuits. Totes les persones que entren, a més, són dividides per zones i tasques per reduir el risc de contagi. Les proves de detecció del virus s’han fet en els últims i no s’aturaran fins que no s’acabi el gran premi.