Ral·lis

Els clàssics volen ser segurs

Ral·li Costa Brava Històric. Palamós torna a acollir la prestigiosa prova de regularitat, de nou amb caràcter internacional i 82 participants

Treure’s l’espina també és salu­da­ble. El dijous 12 de març el dis­gust va ser monu­men­tal, tant per als 165 equips ins­crits en el Ral·li Costa Brava com per a l’orga­nit­za­dor Rally­clas­sics i les ins­ti­tu­ci­ons giro­ni­nes, que feia un parell d’hores que havien apa­dri­nat la pre­sen­tació de la 68a edició, quan l’únic esde­ve­ni­ment que es man­te­nia viu a Cata­lu­nya va ser can­cel·lat pel govern català. Venien tres mesos llargs de con­fi­na­ment..

No és el Ral·li Costa Brava, però sí la decli­nació Històric –prova única­ment de regu­la­ri­tat i en car­re­tera oberta– la que arrenca demà a Palamós i que ha de ser­vir per demos­trar que, tot i la pre­o­cu­pació per la tendència dels indi­ca­dors de Covid-19, l’acti­vi­tat al vol­tant dels clàssics pot ser segura si s’apli­quen pro­to­cols i mesu­res de pre­venció. Això pen­sen els 82 ins­crits (60 en cotxe, 22 en moto) en una prova que con­serva el caràcter inter­na­ci­o­nal.

La prova no és cap broma: 1.011 km en total, dels quals 530 són de regu­la­ri­tat, repar­tits en 26 trams, molts dels quals amb pedigrí. La sor­tida és demà a les 6 de la tarda al pas­seig de Palamós per dis­pu­tar l’etapa pròleg bate­jada Calonge-Sant Antoni. Diven­dres i dis­sabte venen els plats forts, amb gai­rebé 12 hores de con­ducció, diven­dres a par­tir de les 3 de la tarda i dis­sabte, amb sor­tida a les 2, després d’una des­fi­lada pels car­rers de Palamós (a les 12).

També s’ins­tal·laran uns simu­la­dors perquè qui ho vul­gui pugui com­pe­tir en el Ral·li Costa Brava Històric Vir­tual. Els tres pri­mers clas­si­fi­cats puja­ran al podi final del ral·li.

Entre els ins­crits des­taca el belga Jose Lareppe (Opel Kadett), gua­nya­dor de tres Mon­te­carlo, dos Por­tu­gal i el Costa Brava 2012, acom­pa­nyat del català Eloi Alsina. Lareppe és un de la dot­zena de pilots forans. Els millors espe­ci­a­lis­tes cata­lans seran els màxims favo­rits: For­tuny-Jiménez (Lan­cia) –gua­nya­dors el 2019–, Gar­cia-Giralt (Auto­bi­anchi), Miró-Mata­va­cas (Porsche), Sagi-Sagi (Porche), Poveda-Jor­dan (VW), Rim­bau-Bas­sas (Seat 127), Marcó-Perez Zor­ri­lla (Mini) o Vidal-Roble­di­llo (Auto­bi­anchi), entre molts d’altres. A la llista des­taca el valencià Luis Cli­ment, que va ser pilot ofi­cial de Skoda en el mun­dial de ral·lis (2000) i campió esta­tal el 1996 amb Citroën i que és recor­dat com un dels pilots de con­ducció més gene­rosa i espec­ta­cu­lar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.