Viñales busca explicacions
Motor.El rosinc, que ha sumat 22 punts en el mundial de MotoGP en les dues curses a Alcanyís, diu que la Yamaha “no gira, no accelera i no frena”
“No puc donar una explicació perquè jo ho faig tot igual. Freno igual, giro igual, obro gas igual. Fins i tot ho faig millor, perquè he de ser més fluid, però realment és que no gira gens en cursa. No gira, no accelera, no frena i és complicat, no vull queixar-me perquè és el que hi ha, és la moto que tenim, i cal treure-li el cent per cent.” Aquesta és la reflexió que va fer diumenge a Motorland Maverick Viñales després d’haver patit de nou problemes d’adherència i d’haver deixat escapar una nova oportunitat d’acostar-se una mica més al capdamunt del mundial, però també amb la consciència que, malgrat tot, es manté viu en la lluita pel títol de MotoGP. “Almenys hem quedat davant del nostre major rival, Fabio, però ja està, no podem fer més”, destaca el rosinc, que ha sumat 22 punts –quart i setè–a Alcanyís i que a Le Mans va ser desè. No puja al podi des del segon lloc a Catalunya. Tot plegat fa la sensació que el títol se li està esmunyint, tot i que encara és tercer amb 118 punts en la general, a 19 punts de Joan Mir (137), el líder de la regularitat amb sis podis, i a cinc de l’irregular francès Fabio Quartararo (123), que no és pilot oficial de Yamaha.
L’anècdota en el torn de declaracions va ser la ironia de Mir. Viñales va dir que no podien competir amb la Suzuki per què “està a un altre nivell i amb la moto que tenim ara no tenim armes per lluitar amb ells pel campionat”. El de Palma va replicar: “Doncs ha guanyat una Yamaha, no ho acabo d’entendre.” Certament, Franco Morbidelli (Yamaha) va dominar a pler, ja ha aconseguit dos triomfs i és quart en la general amb 112 punts. Paradoxalment, la seva Yamaha satèl·lit va córrer com els àngels i els pneumàtics es van mantenir sense degradació fins al final.
A l’hora de referir-se al rendiment de la Yamaha, el català explica: “El que jo he dit es queda a Yamaha, ells saben molt bé el meu caràcter, saben molt bé pel que soc aquí, saben el meu potencial. Treballo per a Yamaha i dono la meva opinió. A Malàisia, vaig avisar de certes coses que ara passen.”
En clau de marca, Viñales té molt clar que el seu primer objectiu és reivindicar-se com la primera Yamaha de la categoria: “El nostre objectiu és quedar davant de Quartararo i ser la primera Yamaha, la resta no és a les nostres mans, tot i que és cert que Franco Morbidelli va fer una cursa perfecta i nosaltres, força dolenta.” El rosinc espera millorar i no descarta fins i tot ajuts divins: “Hem de resar perquè vagi superbé a València i pugui vèncer. Almenys per reenganxar-me al campionat. Necessitem una moto perfecta i una sortida perfecta i no perdre la posició.”
LA IRONIA DE MIR
Rins, exultant, ho veu “complicat”
“Falten tres curses i tot és possible. Nosaltres el que hem de fer és intentar acabar al podi en les tres curses que queden, intentar retallar punts. M’agradaria acabar primer el campionat, encara que ho veig complicat, perquè Joan Mir està sent molt regular, però no llenço la tovallola . Si no és possible, intentarem acabar segons o tercers”, declara Àlex Rins, que en dos caps de setmana ha sumat 45 punts, que l’han ressituat. És sisè amb 105 punts, a 32 del mallorquí Mir quan falten tres curses per al final del mundial, dues a València (8 i 15 de novembre) i una a Portugal (22 de novembre).