Hamilton venç a Imola i acarona el setè títol mundial
El britànic Lewis Hamilton (Mecedes) ha imposat avui de nou la seva llei a Imola en el Gran Premi de l’Emília-Romanya i acarona el seu setè títol mundial quan falten quatre curses per al final del campionat. L’indiscutible líder del mundial, que mai no havia vençut en el circuit italià, ha fet una mala sortida però ha rectificat i ha sumat el seu 93è triomf en. El segon lloc l’ha aconseguit el finlandès Valtteri Bottas (Mercedes) –l’únic que el pot atrapar matemàticament–. que ha completat el doblet de la firma i ha arrodonit el setè títol mundial de constructors. El brillant tercer classificat ha estat l’australià Daniel Ricciardo (Renault) en un final reagrupat pel cotxe de seguretat en les últimes set voltes que ha trencat la monotonia. L’holandès Max Verstappen (Red Bull) ha punxat quan era segon en el tram final i estava completant una gran cursa. El gran perjudicat de l’aturada ha estat el mexicà Checo Pérez (Racing Point), que veia cada cop més a prop el podi i s’hagut de resignar amb el sisè lloc
A Hamilton li han hagut d’ajustar el seient tot just abans d’arrencar la cursa perquè, pel que sembla, algun cargol s’havia afluixat i no estava ben subjecte.. Max Verstappen li ha passat la ma per la cara a Hamilton en la sortida. Bottas ha aprofitat la posició preferent. Tots tres han obert un forat de dos segons respecte del quart, l’australià Daniel Ricciardo (Renault). Bottas ha mantingut un marge d’1.5 segons sobre l’holandès. Hamilton ja era a 3 segons del lider en la novena volta i no podia acostar-se tan com voldria a Verstappen. El francès Pierre Gasly (Alpha Tauri) que havia sortit quart, la millor posició de la seva carrera, ha hagut de plegar per problemes mecànics en la novena volta. Seguint en cursa, Ricciardo era quart a un mon de 15 segons del líder.
Verstappen ha entrat a boxes per posar pneumàtics durs en la dinovena volta. Bottas s’hi ha afegit tot seguit. Hamilton ha demanat al seu equip que el deixessin fer, que havia trobat el ritme idoni. Evidentment, s’ha situat líder. A més, ha esgarrapat temps marcant voltes ràpides successives exhibint-se. El britànic ha aguantat fins a volta 30 i finalment ha entrat a fer el canvi amb un marge ampli sobre el seu company d’equip que li ha permès reingressar a la pista amb 4 segons de diferència respecte de Bottas i 33 voltes per davant, però pràcticament tot el peix venut pel que fa al primer lloc perquè el vigent campió ha anat augmentant la diferència a tot drap. La lluita entre Bottas i Verstappen pel segon lloc del calaix prosseguia. El combatiu neerlandès ha aprofitat un error de Bottas i l’ha passat com un coet en la volta 43. Però en el gir 49, ha punxat la roda del darrera i ha hagut de plegar. Cotxe de seguretat. Hamilton ha entrat a boxes. L’anècdota l’ha protagonitzat George Russell (Williams), que ha perdut el control i s’ha estimbat mentre escalfava pneumàtics rere el safety car. La ressuscitada cursa s’ha rellançat en la volta 57/63 amb Hamilton, Bottas i Ricciardo per aquest ordre. El britànic, el més ràpid, no ha titubejat i ha demostrat qui mana.