Mercedes venç
Motor. F1. L’escuderia obté el seu setè títol seguit amb un doblet i Hamilton acarona el campionat mundial
El britànic Lewis Hamilton (Mercedes) va imposar ahir de nou la seva llei a Imola en el Gran Premi de l’Emília-Romanya i acarona el seu setè títol mundial quan falten quatre curses per al final del campionat. Hamilton serà campió a Turquia el 15 de novembre si queda al davant del seu company d’equip, Valteri Bottas. L’indiscutible líder del mundial va fer una mala sortida però va rectificar amb autoritat i va sumar el seu 93è triomf, al davant de Valtteri Bottas (Mercedes), que va completar el doblet de la firma alemanya i va arrodonir el setè títol mundial consecutiu de constructors. Mai abans una escuderia n’havia guanyat tants de seguits. Ferrari n’havia obtingut sis entre el 1999 i el 2004.
El brillant tercer classificat va ser l’australià Daniel Ricciardo (Renault), que va signar el seu segon podi del curs en un final reagrupat pel cotxe de seguretat en les últimes set voltes. L’holandès Max Verstappen (Red Bull) va punxar quan era segon i feia una gran cursa.
A Hamilton li van haver d’ajustar el seient tot just abans d’arrencar la cursa perquè, pel que sembla, algun cargol s’havia afluixat. Sigui per naps o per cols, el cas és que va badar en l’arrencada i Max Verstappen li va passar la mà per la cara. Bottas va aprofitar la posició preferent. Tots tres van obrir forat respecte del quart, Ricciardo (Renault). El francès Pierre Gasly (Alpha Tauri), que havia sortit quart, la millor posició de la seva carrera, va retirar-se per problemes mecànics en la novena volta. Ricciardo era quart a un món de 15 segons del líder, lluny del trio.
Verstappen va entrar al pit-lane per posar pneumàtics durs (19a). Bottas s’hi va afegir tot seguit. Hamilton, en canvi, va demanar al seu equip que el deixessin. Havia trobat el ritme infernal idoni. Havia conservat bé les gomes dels seus pneumàtics mitjos i es va situar líder. A més, va esgarrapar temps marcant voltes ràpides successives, exhibint-se.
En la volta 30 va entrar a fer el canvi en el marc d’un safety car virtual per l’accident d’Esteban Ocon (Renault). Un avantatge afegit al marge ampli que ja duia i que li va permetre reingressar a la pista amb 4 segons respecte de Bottas i 33 voltes al davant. Tot el peix venut si no passava res d’estrany. La lluita entre Bottas i Verstappen pel segon lloc acaparava els focus. El combatiu neerlandès va aprofitar un error de Bottas, que tenia problemes aerodinàmics, i el va avançar com un coet en la volta 43.
Gir escènic
Però en el gir 49 el guió global es va alterar. Verstappen va punxar la roda del darrere i va haver de plegar. Cotxe de seguretat. Hamilton va entrar de nou a boxs. L’anècdota la va protagonitzat George Russell (Williams), que va perdre el control i es va estimbar mentre escalfava pneumàtics rere el safety car, deixant escapar la possibilitat de sumar els primers punts de Williams. La ressuscitada cursa es va rellançar en la volta 57/63 amb Hamilton, Bottas i Ricciardo per aquest ordre. El gran perjudicat va ser el mexicà Checo Pérez (Racing Point), que veia cada cop més a prop el podi i va acabar sisè. Ricciardo va aguantar bé la pressió del rus Daniïl Kvyat (Alpha Tauri) i Hamilton va anar de cara a barraca.