Accident de Grosjean, el Hass es trenca i s’incendia, i el pilot surt pel seu propi peu
Les primeres informacions diuen que el pilot francès està be tot i que té algunes cremades en les mans i els turmells
Poc després de la sortida del GP de Bahrain s’ha produït un espectacular accident de Romain Grosjean. El seu Haas ha anat directe cap a les tanques de protecció, s’ha trencat per la meitat i s’ha incendiat en una bola de foc. El pilot francès ha pogut sortir pel seu propi peu, però ha estat 32 segons en l'interior del seu monoplaça. Ha estat atès ràpidament en el cotxe mèdic, que seguia la cursa en la primera volta. Després l’han ajudat a entrar en l’ambulància que l’ha portat al centre mèdic.
Les primeres informacions sobre el seu estat apunten que no té lesions especialment greus, tot i que l'impacte ha estat molt fort i la deceleració, molt alta. Grosjean podria tenir cremades en les mans i els peus i alguna afectació a les costelles. Romain Grosjean ha estat traslladat a un centre hospitalari extern per fer-li més proves.
L'accident de Grosjean ha donat tot el sentit a la incorporació de l'halo protector als monoplaces, que ha malmès completament l'estètica dels bòlids a canvi d'augmentar considerablement la seguretat dels pilots en preservar l'espai de supervivència. Allà on Grosjean ha tingut l'accident, les barreres no eren completes perquè la zona no fa preveure un impacte frontal a alta velocitat, com de fet no s'ha produït. L'angle d'impacte del Haas i les tanques metàl·liques ha quedat lluny dels 90º de la perpendicularitat (el xoc més greu) i s'ha situat més a prop de 30º o 35º). El monoplaça s'ha partit en dos i la part davantera, amb l'habitacle i el pilot, ha traspassat les tanques per l'espai que hi ha entre les dues barreres de metall. Sense l'halo, les conseqüències haurien pogut ser molt pitjors, similars a l'accident que li va costar la vida a Jules Bianchi i que va determinar la incorporació d'aquest element de seguretat.