Més motor

ENTREVISTA A

MARC MÁRQUEZ PILOT DE DERBI (125CC)

«Cal continuar tocant de peus a terra»

«Estem lluitant amb el grup capdavanter, que era l'objectiu que teníem marcat»
la temporada
«Ja són el passat. Cal anar pas a pas i saber que no es pot guanyar cada cursa»
les tres victòries
«Ho visc gairebé igual que si fos un altre pilot. Tots els rivals són durs i molt ràpids»
duel amb pol
«Confiem que tot pugui anar bé, però cada cap de setmana és diferent»
diumenge

—Els últims resul­tats han demos­trat que ara mateix és el pilot més en forma de la gra­e­lla. Comença a men­ta­lit­zar-se per ser campió del món?

—«És clar que ser campió del món sem­bla pos­si­ble. Estem llui­tant amb el grup cap­da­van­ter, que era l'objec­tiu d'aquesta tem­po­rada. Estic dis­fru­tant cursa rere cursa i, de moment, les coses estan sor­tint bé a excepció de l'error comès a Jerez. Però el més impor­tant és que hi ha molta con­fiança en l'equip i en la moto.»

—A Jerez va caure i és pro­ba­ble que sense aquell con­tra­temps ara seria líder de la gene­ral en lloc de ser ter­cer.

—«Va ser una cai­guda d'aque­lles de molt mala sort a causa del tub d'esca­pa­ment, però són coses que pas­sen, i el més impor­tant és que ens hem recu­pe­rat bé. En la següent cursa, a Le Mans, vaig ser ter­cer tot i córrer encara lesi­o­nat i sense gaire força en una espat­lla. A par­tir d'aquí he gua­nyat tres cur­ses segui­des, però he de tocar de peus de terra. Cada cap de set­mana és dife­rent i cal con­ti­nuar tre­ba­llant en la mateixa línia.»

—Fins aquesta tem­po­rada encara no havia gua­nyat cap cursa del mun­dial i, de sobte, tres victòries con­se­cu­ti­ves. Com s'explica aquest salt?

—«Teníem la con­fiança que tard o d'hora arri­ba­rien. Estàvem fent una bona feina, però per unes coses o unes altres la victòria es resis­tia. Ara ja han arri­bat i ha donat la casu­a­li­tat que han estat tres de segui­des. Però això ja és el pas­sat i ara toca anar cursa a cursa i ser cons­ci­ents que no totes es podran gua­nyar. Hem d'anar pas a pas i man­te­nir la calma.»

—De moment, ja pot pre­su­mir de ser el pilot més jove a asso­lir tres tri­omfs con­se­cu­tius en el mun­dial.

—«Sí, és un motiu d'orgull, però al final el que tot­hom recorda és qui gua­nya el cam­pi­o­nat, i per això estic llui­tant.»

—El mun­dial sem­bla cosa de tres: Nico Terol, Pol Espar­garó i vostè. Hi afe­gi­ria algun altre nom?

—«De moment, crec que som aquest tres. Després esta­rien Brad­ley Smith, Tito Rabat i Efrén Vázquez, que hi estan a prop i poden donar la sor­presa en alguna cursa. És millor no des­car­tar-los tan aviat.»

—En l'aspecte per­so­nal, com viu l'espec­ta­cu­lar frec a frec que està pro­ta­go­nit­zant en les últi­mes cur­ses amb Pol Espar­garó?

—«Ho visc gai­rebé igual que si fos amb un altre pilot. A Sil­vers­ton vaig llui­tar amb Pol, a Le Mans amb Smith, a Assen amb Nico... Tots els rivals són durs i molt ràpids.»

—Qui­nes simi­li­tuds i diferències des­taca res­pecte a Pol?

—«El prin­ci­pal és que tots dos anem molt ràpid de seguida que sor­tim a la pista. Cadascú té els seus punts forts i les seves feble­ses.»

—I tots dos amb una Derbi. Sem­bla que és la marca de referència aquest any.

—«Sí, estic molt satis­fet de com fun­ci­ona la moto i encara més trac­tant-se d'una marca de casa. M'hi estic tro­bant molt còmode.»

—Ara l'espera un nou repte: pujar per pri­mera vegada al podi al Cir­cuit de Cata­lu­nya. Com visu­a­litza la cursa de diu­menge?

—«És difícil fer-ho, perquè cada cap de set­mana és dife­rent. Pot­ser em sur­ten les coses fàcil­ment o, en canvi, em costa més del pre­vist. Però con­fiem que tot pugui anar bé.»

—El fet de córrer a casa li afe­geix pressió si ho com­pa­rem amb altres cites del calen­dari?

—«Més que pressió hi ha ganes de fer-ho bé. Pot­ser hi ha una mica més de ner­vis, perquè davant de la teva afició sem­pre ho vols fer bé.»

—En cas d'asso­lir la victòria ha pre­vist algun tipus de cele­bració espe­cial per a l'afició?

—«No ho acos­tumo a pre­pa­rar. L'impor­tant és fer una bona cursa i que la dis­fruti l'afició.»

Acabar una cursa, sinònim de podi

El pilot de Cervera és l'únic de la categoria que, en sis curses, sempre que ha pogut acabar la prova ho ha fet al podi. Així, el pilot de Repsol va començar el campionat amb un tercer lloc a la prova de Qatar, seguit de la caiguda a Jerez prèvia a enllaçar una altra tercera posició (Le Mans) i les tres victòries consecutives: a Itàlia (Mugello), a la Gran Bretanya (Silverstone) i a Holanda (Assen). L'explicació que no sigui, però, el líder –el lleidatà acumula 107 punts i és tercer en el certamen–, és que tant Nico Terol, primer amb 118 punts, com Pol Espargaró, segon amb 115, han puntuat en totes les curses disputades, i el quart lloc en els dos casos ha estat el seu pitjor resultat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)