Ral·lis

Eduard Pons guanya el ral·li de Lloret i Pep Bassas és l’heroi

Eduard Pons i Cándido Carrera han imposat el seu Skoda Fabia R5 en el 8è ral·li Lloret de Mar, prova del campionat català que s’ha pogut celebra perquè VLine.org, el seu promotor, ha aconseguit captar participació de fora de Catalunya i de fora de l’estat.

Eduard Pons, que és l’últim campió català abans de la Covid-19, es va situar líder divendres en el primer pas per Osor, quan va desbancar l’escocès Freddie Milne (Ford Fieta R5), que havia manat fins aquell, moment. Freddie Milne és fill de Donald Milne, campió d’Escòcia de ral·lis el 1991 i impulsor de la carrera esportiva de Colin McRae, a qui li va prestar cotxes seus per conquerir el mateix títol escocès del 1988. Com McRae, Milne va morir en un un xoc entre el biplà que pilotava i un helicòpter a l’aeròdrom de Mutxamel, a tocar d’Alacant, l’any 2017.

Tres millors temps seguits més van fer-lo acabar la primera etapa líder amb 21.2 d’avantatge sobre Pep Bassas-Llorenç de Ferrer que, amb un Peugeot 208 de tracció a davant, gairebé 100 cavalls menys però també més lleuger, no van tenir cap problema per seguir el ritme dels millors R5 sobre l’asfalt sec.

A Bassas se li nota el ritme que li dona competir al més alt nivell –subcampió d’Europa júnior– i dissabte encara va ser capaç de retallar cinc segons una diferència que Pons va gestionar bé. L’osonenc va guanyar, a més, el segon pas per Els Àngels. El més ràpid del dia va ser Luis Vilariño (Skoda Fabia R5 Evo2), que hauria guyanyat el ral·li amb autoritat de no haver perdut més de 12 minuts en el primers tram.

Ja lluny dels dos primers, Xavi Domènech i Axel Coronado (Porsche 997) van completar el podi a davant de Milne –amb problemes divendres a la nit– i l’equip modest amb millor resultat. Dani Oliveras, ja recuperat de la Covid-19 que li va impedir disputar el Dakar, i Josep Ramon Ribolleda van portar el veterà Seat Ibiza 2.0 a un cinquè lloc inimaginable en el moment de la sortida i que va ser possible per la retirada dels nord-catalans Genesca-Moreau (Toyota Celica ST205) en l’últim tram. L’equip de Perpinyà havia estat el guanyador de l’edició 2020. Entre els modestos, Aleix Vila i Jaume Poch (Peugeot 106 S16) van acabar setens, just a davant del primer vehicle històric, l’Opel Ascona 400 de Francesc Gutiérrez-Carles Jiménez, que van resistir l’empenta final de Jordi Bosch-Joan Carreiras (Peugeot 208 R2). El top-10 va ser per als francesos Casadio-Micheli (Peugot 208 RC4) gràcies al seu temps en l’últim tram, que els va permetre desbancar Marc Ventura-Gerard Alsina (Renault Clio Rally5) de només tres dècimes.

Jordi Ventura –pare de Marc Ventura– i Josep Autet eren un dels punts d’atracció del ral·li amb el Ford Sierra Cosworth que havia estat campió català fa 30 anys amb el pilot de la Bisbal. Un desafortunat incendi –sense conseqüències personals– els va fer abandonar en el quart tram d’un ral·li que es va cobrar 31 baixes dels 82 equips que van prendre la sortida en l’apartat de velocitat.

En regularitat Sport, Miró-Matavacas (Porsche 911 SC) són els guanyadors amb 30.4 punts, seguits de Verdaguer-Mora (Porsche 944 Turbo) amb 34.9 i, més enreren,de quatre equips separats per quatre punts, Molas-Sánchez (VW Golf GTI, 47.1), López-Ferrer (Porsche 944 Turbo, 47.4), Pallí-Buscarons (Mini Cooper, 48.8) i Vidal-Robledillo (Autobianchi A112 Abarth, 51.4). En regularitat SuperSport, victòria de Moreno-Noguera (BMW 320i, 53.8) a davant de Dalmau-Moragas (BMW 325i, 108.8).

Ganes de ral·lis

Que en els ral·lis hi ha ganes de tornar a una normalitat relativa és tan evident que només falta que una prova salvi les restriccions perquè sigui un èxit. Si a més és el ral·li Lloret de Mar, amb Tossa-Sant Grau, Cladells, Osor, Els Àngels, Santa Pellaia i Canyet formant l’itinerari, el resultat és propi d’aquell passat estimulant que es voldria recuperar: gairebé 140 equips inscrits, amb una vintena de forans, entre espanyols, francesos i britànics.

Amb una entrega de premis en la intimitat, sense interacció personal però amb públic als trams –el que tenia la sort que passés pel seu terme municipal, és clar...– i una prometedora retransmissió per streaming del tram dels Àngels, el ral·li Lloret ha estat una mostra més que es pot practicar esport amb seguretat.

1r Pons-Carrera (Skoda Fabia R5) 1h44:43.2
2n Bassas-De Ferrer (Peugeot 208 Rally 4) a 16.6
3r Domènech-Coronado (Porsche 997 GT3) a 1:46.1
4t Milne-Walsh (Ford Fiesta R5) a 2:41.2
5è Oliveras-Ribolleda (Seat Ibiza 2.0) a 5:47.3
6è Díez-Cruz (Skoda Fabia R5) a 6:18.6
7è Vila-Poch (Peugeot 106 S16) a 6:41.4
8è Gutiérrez-Jiménez (Opel Ascona 400) a 6:56.2
9è Bosch-Carreiras (Peugeot 208 R2) a 7:07.3
10è Casadio-Micheli (Peugeot 208 RC4) a 7:52.0
11è Ventura-Alsina (Renault Clio Rally 5) a 7:52.3
12è Rovira-Planell (Renault Clio RS) a 8:21.6
13è Laroche-Choucron (Renault Clio R3 Max) a 9:14.6
14è Vilariño-Noriega (Skoda Fabia R5) a 9:16.2
15è Reyes-Mompió (R-5 Turbo 2) a 10:14.7
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)