Ral·lis

Eduard Pons guanya el ral·li de Lloret i Pep Bassas és l’heroi

Edu­ard Pons i Cándido Car­rera han impo­sat el seu Skoda Fabia R5 en el 8è ral·li Llo­ret de Mar, prova del cam­pi­o­nat català que s’ha pogut cele­bra perquè VLine.​org, el seu pro­mo­tor, ha acon­se­guit cap­tar par­ti­ci­pació de fora de Cata­lu­nya i de fora de l’estat.

Edu­ard Pons, que és l’últim campió català abans de la Covid-19, es va situar líder diven­dres en el pri­mer pas per Osor, quan va des­ban­car l’escocès Fred­die Milne (Ford Fieta R5), que havia manat fins aquell, moment. Fred­die Milne és fill de Donald Milne, campió d’Escòcia de ral·lis el 1991 i impul­sor de la car­rera espor­tiva de Colin McRae, a qui li va pres­tar cot­xes seus per con­que­rir el mateix títol escocès del 1988. Com McRae, Milne va morir en un un xoc entre el biplà que pilo­tava i un helicòpter a l’aeròdrom de Mut­xa­mel, a tocar d’Ala­cant, l’any 2017.

Tres millors temps seguits més van fer-lo aca­bar la pri­mera etapa líder amb 21.2 d’avan­tatge sobre Pep Bas­sas-Llo­renç de Fer­rer que, amb un Peu­geot 208 de tracció a davant, gai­rebé 100 cavalls menys però també més lleu­ger, no van tenir cap pro­blema per seguir el ritme dels millors R5 sobre l’asfalt sec.

A Bas­sas se li nota el ritme que li dona com­pe­tir al més alt nivell –sub­campió d’Europa júnior– i dis­sabte encara va ser capaç de reta­llar cinc segons una diferència que Pons va ges­ti­o­nar bé. L’oso­nenc va gua­nyar, a més, el segon pas per Els Àngels. El més ràpid del dia va ser Luis Vilariño (Skoda Fabia R5 Evo2), que hau­ria guya­nyat el ral·li amb auto­ri­tat de no haver per­dut més de 12 minuts en el pri­mers tram.

Ja lluny dels dos pri­mers, Xavi Domènech i Axel Coro­nado (Porsche 997) van com­ple­tar el podi a davant de Milne –amb pro­ble­mes diven­dres a la nit– i l’equip modest amb millor resul­tat. Dani Oli­ve­ras, ja recu­pe­rat de la Covid-19 que li va impe­dir dis­pu­tar el Dakar, i Josep Ramon Ribo­lleda van por­tar el veterà Seat Ibiza 2.0 a un cinquè lloc ini­ma­gi­na­ble en el moment de la sor­tida i que va ser pos­si­ble per la reti­rada dels nord-cata­lans Genesca-Moreau (Toyota Celica ST205) en l’últim tram. L’equip de Per­pinyà havia estat el gua­nya­dor de l’edició 2020. Entre els modes­tos, Aleix Vila i Jaume Poch (Peu­geot 106 S16) van aca­bar setens, just a davant del pri­mer vehi­cle històric, l’Opel Ascona 400 de Fran­cesc Gutiérrez-Car­les Jiménez, que van resis­tir l’empenta final de Jordi Bosch-Joan Car­rei­ras (Peu­geot 208 R2). El top-10 va ser per als fran­ce­sos Casa­dio-Mic­heli (Peu­got 208 RC4) gràcies al seu temps en l’últim tram, que els va per­me­tre des­ban­car Marc Ven­tura-Gerard Alsina (Renault Clio Rally5) de només tres dècimes.

Jordi Ven­tura –pare de Marc Ven­tura– i Josep Autet eren un dels punts d’atracció del ral·li amb el Ford Sierra Cosworth que havia estat campió català fa 30 anys amb el pilot de la Bis­bal. Un des­a­for­tu­nat incendi –sense con­seqüències per­so­nals– els va fer aban­do­nar en el quart tram d’un ral·li que es va cobrar 31 bai­xes dels 82 equips que van pren­dre la sor­tida en l’apar­tat de velo­ci­tat.

En regu­la­ri­tat Sport, Miró-Mata­va­cas (Porsche 911 SC) són els gua­nya­dors amb 30.4 punts, seguits de Ver­da­guer-Mora (Porsche 944 Turbo) amb 34.9 i, més enre­ren,de qua­tre equips sepa­rats per qua­tre punts, Molas-Sánchez (VW Golf GTI, 47.1), López-Fer­rer (Porsche 944 Turbo, 47.4), Pallí-Bus­ca­rons (Mini Coo­per, 48.8) i Vidal-Roble­di­llo (Auto­bi­anchi A112 Abarth, 51.4). En regu­la­ri­tat SuperS­port, victòria de Moreno-Noguera (BMW 320i, 53.8) a davant de Dal­mau-Mora­gas (BMW 325i, 108.8).

Ganes de ral·lis

Que en els ral·lis hi ha ganes de tor­nar a una nor­ma­li­tat rela­tiva és tan evi­dent que només falta que una prova salvi les res­tric­ci­ons perquè sigui un èxit. Si a més és el ral·li Llo­ret de Mar, amb Tossa-Sant Grau, Cla­dells, Osor, Els Àngels, Santa Pellaia i Canyet for­mant l’iti­ne­rari, el resul­tat és propi d’aquell pas­sat esti­mu­lant que es vol­dria recu­pe­rar: gai­rebé 140 equips ins­crits, amb una vin­tena de forans, entre espa­nyols, fran­ce­sos i britànics.

Amb una entrega de pre­mis en la inti­mi­tat, sense interacció per­so­nal però amb públic als trams –el que tenia la sort que passés pel seu terme muni­ci­pal, és clar...– i una pro­me­te­dora retrans­missió per stre­a­ming del tram dels Àngels, el ral·li Llo­ret ha estat una mos­tra més que es pot prac­ti­car esport amb segu­re­tat.

1r Pons-Carrera (Skoda Fabia R5) 1h44:43.2
2n Bassas-De Ferrer (Peugeot 208 Rally 4) a 16.6
3r Domènech-Coronado (Porsche 997 GT3) a 1:46.1
4t Milne-Walsh (Ford Fiesta R5) a 2:41.2
5è Oliveras-Ribolleda (Seat Ibiza 2.0) a 5:47.3
6è Díez-Cruz (Skoda Fabia R5) a 6:18.6
7è Vila-Poch (Peugeot 106 S16) a 6:41.4
8è Gutiérrez-Jiménez (Opel Ascona 400) a 6:56.2
9è Bosch-Carreiras (Peugeot 208 R2) a 7:07.3
10è Casadio-Micheli (Peugeot 208 RC4) a 7:52.0
11è Ventura-Alsina (Renault Clio Rally 5) a 7:52.3
12è Rovira-Planell (Renault Clio RS) a 8:21.6
13è Laroche-Choucron (Renault Clio R3 Max) a 9:14.6
14è Vilariño-Noriega (Skoda Fabia R5) a 9:16.2
15è Reyes-Mompió (R-5 Turbo 2) a 10:14.7
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)