Lewis Hamilton resisteix
Motor. L’anglès canta victòria a Bahrain després que Verstappen li cedeixi la primera plaça complint ordres de direcció per un avançament per l’exterior
Lewis Hamilton i Mercedes també són capaços de guanyar sense necessitat de tenir el millor monoplaça. Una errada en l’avançament a tres voltes del final va impedir que el neerlandès Max Verstappen rubriqués el cap de setmana perfecte i ratifiqués les magnífiques prestacions del Rel Bull durant la minipretemporada en el GP de Bahrain, el tret de sortida del mundial de fórmula 1. Verstappen va canviar els pneumàtics en la volta número 40 i, a partir d’aleshores, va iniciar la caça de l’heptacampió mundial, que com a líder tenia la missió de conservar els seus fins al final (56 voltes). El pilot de Red Bull va aconseguir el seu propòsit en la contrarecta de l’antepenúltima volta, però ho va fer totalment per l’exterior i cinc revolts després va haver de complir les ordres de direcció de cursa i tornar a cedir la primera plaça al pilot anglès. Una decisió polèmica, vistos els avançament en les primeres voltes de la cursa. Amb els pneumàtics sobreescalfats, Verstappen ja no va tenir la possibilitat de tornar-ho a intentar. Hamilton salvava el coll, però en unes últimes voltes apassionants va quedar en evidència que aquest curs hi pot haver batalla, si més no amb les condicions actuals dels dos principals equips del campionat.
El tercer en discòrdia va tornar a ser el finès Valteri Bottas (Mercedes). Per darrere de les places d’honor es van classificar Lando Norris (McLaren), Sergio Pérez (Red Bull), que va protagonitzar una gran remuntada sortint des del pit-lane, i Charles Leclerc (Ferrari). El seu company d’equip, Carlos Sainz, amb un pilotatge conservador, va acabar vuitè i Fernando Alonso (Alpine), en la seva tornada a la fórmula 1, es va haver de retirar en la volta 40 per un problema de fiabilitat dels frens del seu monoplaça.
El GP de Bahrain va arrencar després de dues voltes de formació, ja que el Red Bull de Sergio Pérez va tenir una fallada elèctrica i va haver de prendre la sortida des del pit-lane després d’haver-se quedat momentàniament aturat al mig del circuit. En la primera volta, Nikita Mazepin (Haas) va fer una virolla i va forçar la sortida del cotxe de seguretat. En la represa de la cursa, Pierre Gasly (AlphaTauri) va haver d’aturar-se al box per canviar l’aleró davanter. Després de tots aquests incidents, la prova ja es va poder reprendre amb certa normalitat fins que els diferents pilots van iniciar el ball d’aturades als box per canviar pneumàtics. Hamilton va prendre la iniciativa en la volta 16 (durs) i Verstappen ho va fer en la 20 (mitja). Al final, Mercedes, amb un punt de sort en les últimes voltes, va saber jugar millor les seves cartes per tornar a cantar victòria.