MotoGP

Viñales es reivindica a Qatar

Motociclisme. El pilot rosinc de Yamaha preserva els pneumàtics, ataca en el moment precís i guanya la batalla ferotge contra les Ducati i les Suzuki a Losail completant una cursa excel·lent

Cursa

Cursa

Cursa

Campionat

Campionat

Campionat

RET

10è

16è

12è

14è

4t

4t

4t

2n

2n

2n

10è

4t

4t

3r

12è

2n

2n

1r

RET

17è

15è

11è

21è

4t

11è

3r

2n

3r

13è

3r

3r

3r

13è

1r

1r

1r

Valentino Rossi (Yamaha) a 10.742

Pol Espargaró (Honda) a 5.990

Marcel Schrotter (Kalex) a 10.911

Àlex Márquez (Honda) a 9 voltes

Luca Marini (Ducati) a 20.916

Enea Bastianini (Ducati) a 9.288

Xavi Vierge (Kalex) a 6 voltes

Sergio García (Gas Gas) a 0.435

Marco Bezzecchi (Kalex) a 5.241

Joan Mir (Suzuki) a 1.222

Johann Zarco (Ducati) 20 punts

Jaume Masià (KTM) 25 punts

Remy Gardner (Kalex) 20 punts

Pedro Acosta (KTM) a 0.042

Remy Gardner (Kalex) a 2.260

Johann Zarco (Ducati) a 1.092

Joe Roberts (Kalex) a 6.786

Àlex Rins (Suzuki) a 3.357

Brad Binder (KTM) a 14.100

Enea Bastianini (Ducati) 6 punts

Joan Mir (Suzuki) 13 punts

Darryn Binder (Honda) 16 punts

Marco Bezzecchi (Kalex) 13 punts

Àlex Rins (Suzuki) 10 punts

Pol Espargaró (Honda) 8 punts

Valentino Rossi (Yamaha) 4 punts

Sam Lowes (Kalex) 40:03.123

Jaume Masià (KTM) 38:29.620

Maverick Viñales (Yamaha) 42:28.663

SAM

lowes

KALEX

25 punts

MAVERICK

VIÑALES

YAMAHA

25 punts

Stefan Bradl (Honda) a 10.299

Jorge Marín (Ducati) a 16.422

Albert Arenas (Boscoscuro) a 30.708

Jack Miller (Ducati) a7.058

Iker Lecuona (KTM) a 21.026

Jake Dixon (Kalex) a 8.721

Aleix Espargaró (Aprilia) a 5.934

Miguel Oliveira (KTM) a 11.457

Fabio Quartararo (Yamaha) a 3.030

Raúl Fernández (Kalex) a 6.145

Darryn Binder (Honda) a 0.094

F. di Giannantonio (Kalex) a 5.228

Francesco Bagnaia (Ducati) a1.129

Pedro Acosta (KTM) 20 punts

Fabio di Giannantonio (Kalex) 16 punts

Francesco Bagnaia (Ducati) 16 punts

Stefan Bradl (Honda) 5 punts

Aleix Espargaró (Aprilia 9 punts

Miguel Oliveira (KTM) 3 punts

Jack Miller (Ducati) 7 punts

Fabio Quartararo (Yamaha) 11 punts

Sergio García (Gas Gas)) 13 punts

Raúl Fernández (Kalex) 11 punts

El rosinc Maverick Viñales (Yamaha) va excel·lir en la batalla contra les Ducati i les Suzuki i va guanyar amb brillantor al circuit de Losail el Gran Premi de Qatar, la primera cursa de la temporada de MotoGP, que va retre homenatge a Fausto Gresini, traspassat a causa de la Covid-19 el febrer passat. El rosinc s’erigeix com a primer líder del mundial i presenta candidatura en un campionat atractiu que va arrencar amb una cursa vibrant que va gestionar amb fermesa i intel·ligència –preservant els pneumàtics i atacant en el moment precís–, guanyant per tercera vegada, segona en MotoGP, al circuit qatarià i celebrant el novè triomf en la categoria. El francès Johann Zarco (Ducati) va ser segon i el podi el va completar l’italià Pecco Bagnaia (Ducati).

Quatre Ducati van copar la sortida. Pecco Bagnaia, que havia fet la pole, va accelerar com un coet. Rere seu, Jack Miller, Johann Zarco i el sorprenent Jorge Martín, que partia de la catorzena posició i es va enfilar al quart lloc com per art de màgia, completaven la marxa triomfal vermella. Tot seguit, hi lluitaven les Yamaha de Fabio Quartararo i Maverick Viñales. Tots dos van avançar ràpidament Martín. El rosinc va establir el nou rècord de la pista amb un 1:54.624, superant el que tenia Jorge Lorenzo des del 2016, i donant a entendre que la batalla campal contra Ducati seria ferotge. Àlex Rins (Suzuki) era sisè i Joan Mir (Suzuki), el campió, setè, seguint un ordre fidel als entrenaments.

En la setena volta, Viñales va deixar enrere Miller i ja era quart. Bagnaia duia gairebé un segon sobre Quartararo, tercer –mig sobre Zarco, segon–, amb catorze voltes al davant i amb les Suzuki a l’aguait esperant errors. Viñales va passar Quartararo –7a volta, tercer–, i un altre català, Rins, era sisè integrant-se en el grup capdavanter de sis pilots. Mir es va despenjar una mica. Mentrestant, la progressió del rosinc era inaturable: segon a deu voltes i amb sensacions immillorables. Rins va pujar fins al cinquè lloc en detriment de Quartararo, que es va anar esbravant com ja li va passar molts cops el curs passat. Viñales va començar a mostrar la roda al líder Bagnaia i se’l va menjar a vuit voltes del final. La remuntada de Rins, tanmateix, el va dur al quart lloc, en el marc d’una cursa molt agraïda de veure. Mir va perseverar fins al cinquè lloc i, engrandit tot i haver sortit desè, es va posar quart a quatre voltes. Una Yamaha contra dues Ducati i dues Suzuki. Viñales va obrir un forat de 0.7 respecte de l’italià, que va incrementar fins a poc més d’un segon en la divuitena volta i que va anar augmentant sense incidents. Mentrestant, Mir prosseguia la seva ascensió i ja era tercer, desfermat i amb Zarco, segon, posat entre cella i cella. Bagnaia va quedar relegat al quart lloc. Mir va fer la feina en la darrera volta, però quan era segon no va sortir amb prou velocitat de la darrera corba i les Ducati de Zarco i Bagnaia van apel·lar a la potència del seu motor en la recta final i el van engolir.

Lowes mana a Moto2

L’anglès Sam Lowes (Kalex), que havia fet la pole, va guanyar amb una gran autoritat. El segon lloc va ser per a l’australià Remy Gardner (Kalex) i el podi el va completar l’italià Fabio di Giannantonio (Kalex), que li va prendre el pa del cistell al seu compatriota Marco Bezzechi (Kalex) en l’última volta. Pel que fa als catalans, el pilot de Castellbisbal Xavi Vierge (Kalex) va caure en la catorzena volta quan pugnava amb Aaron Canet (Boscoscuro). Albert Arenas (Boscoscuro) va acabar 21è en el seu debut. El gironí va guanyar l’any passat a Losail la cursa inicial del mundial de Moto3 en què va obtenir el títol.

motogp

moto3

moto2

1r

1r

Propera cursa

4 d’abril GP de Doha

1. GP DE QATAR

Ha estat un cap de setmana fantàstic. No he sortit bé però he sabut esperar, conservar els pneumàtics i atacar quan tocava

Triomf de Masià i envestida d’Artigas a Alcoba

El pilot d’Algemesí Jaume Masià (KTM) va ser el vencedor de Moto3 superant per 42 mil·lèsimes el murcià de 16 anys i debutant Pedro Acosta (KTM) –onzè en la línia de sortida de la seva primera cursa en la categoria– i el sud-africà Darryn Binder (Honda). Masià va ser el més ràpid i hàbil en una volta final de gran emoció que va ser un digne colofó a una cursa esquizofrènica i amb constants intercanvis de posicions. La jornada no va ser propícia per als dos pilots catalans de la categoria. Xavier Artigas (Honda), endollat, acabava de fer la volta ràpida. Però quan es disposava a negociar la corba 6 no va controlar la velocitat, es va passar de frenada i va envestir el tortosí Jeremy Alcoba (Honda), quart en els entrenaments i amb aspiracions, i també l’escocès John McPhee (Honda) i l’italià Andrea Migno (Honda). Una veritable, malèvola i involuntària jugada de bitlles quan encara faltaven setze voltes per al final de la cursa. “Hi ha gent que pensa més en el principi de les curses que no pas en el final”, va criticar el rookie del 2020 Alcoba a DAZN, molest i decebut després del “gran treball de tot el cap de setmana”. Artigas, per la seva banda, va demanar disculpes públicament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)