Més motor

MOTOR

GRAN PREMI D'ALEMANYA DE MOTOCICLISME

I a més, va ràpid

Rossi, malgrat les seqüeles de la lesió, roda entre els primers i acaba en la setena posició

Pedrosa va fer per primera vegada el millor temps en el dia de debut d'un gran premi

Dani Pedrosa
HONDA
«Normalment, solem tenir problemes al principi de les proves, però avui he pogut completar unes molt bones pràctiques lliures i per aquest motiu estic content»
Valentino Rossi
YAMAHA
«Em sento bé i àgil. La cama em fa una mica de mal, però ha anat bé. He pogut fer força voltes consecutives i he anat ràpid»
Jorge Lorenzo
YAMAHA
«No em sento tan bé sobre la moto. Haig de fer alguns canvis per millorar»

Valen­tino Rossi va ser el cen­tre de totes les mira­des en la pri­mera jor­nada del Gran Premi d'Ale­ma­nya. En el seu pri­mer gran premi sis set­ma­nes després de tren­car-se la tíbia i el peroné drets, el pilot italià va ser molt més com­pe­ti­tiu que no s'espe­rava sobre la seva Yamaha M1 i va demos­trar que no ha viat­jat a Ale­ma­nya per pas­se­jar-se. Mal­grat que encara va coix i que camina amb cros­ses, Rossi només va tar­dar set minuts a encapçalar la taula de temps de la pri­mera sessió lliure. La resta de l'entre­na­ment es va man­te­nir entre els més ràpids i final­ment va aca­bar amb el setè millor temps, després de com­ple­tar 29 vol­tes. Un cop va bai­xar de la moto, de seguida es va apli­car gel a la ferida.

El millor temps del dia el va fer Dani Pedrosa, que aquesta tem­po­rada encara no havia estat el més ràpid en una pri­mera jor­nada d'entre­na­ments. El vallesà va mar­car la pauta a par­tir de la segona mei­tat de la sessió i va estar acom­pa­nyat en la hipotètica pri­mera fila de la gra­e­lla pels dos pilots ofi­ci­als de Ducati, Casey Sto­ner i Nicky Hay­den. El líder del mun­dial, el mallorquí Jorge Lorenzo, va aca­bar amb el sisè millor temps del dia, amb poques mil·lèsimes d'avan­tatge res­pecte de Rossi.

En els 125 cc, Marc Márquez ja no en fa prou exhi­bint-se en les cur­ses. Ahir també ho va fer en una sessió que va aca­bar gai­rebé un segon més ràpid que el segon clas­si­fi­cat, el també català Pol Espar­garó. «Hi ha força distància amb el segon», va reconèixer el de Cer­vera, tot i que creu que els seus rivals li ho posa­ran avui més difícil. Esteve Rabat, setè, també va aca­bar entre els deu pri­mers clas­si­fi­cats. A Moto 2, Toni Elias va ser cinquè amb mig segon més que el pilot més ràpid del dia, Simone Corsi. Ricard Cardús va debu­tar com a pilot ofi­cial amb la 27a posició i Joan Olivé va ser 30è.

ENTRENAMENTS

Moto GP
1r Dani Pedrosa (Honda)
1:22.521
2n Casey Stoner (Ducati)
1:22.795
3r Nicky Hayden (Ducati)
1:22.983
4t Ben Spies (Yamaha)
1:23.189
5è Marco Simoncelli (Honda)
1:23.204
6è Jorge Lorenzo (Yamaha)
1:23.224
7è Valentino Rossi (Yamaha)
1:23.244
8è Randy de Puniet (Honda)
1:23.260
12è Aleix Espargaró (Ducati)
1:23.430
Moto 2
1r Simone Corsi (Motobi)
1:26.306
2n G. Talmacsi (Speed Up)
1:26.524
3r Alex Baldolini (I.C.P.)
1:26.612
4t Julián Simón (Suter)
1:26.758
5è Toni Elias (Moriwaki)
1:26.826
6è Álex Debón (FTR)
1:26.860
7è Sergio Gadea (Pons Kalex)
1:26.869
27è Ricard Cardús (Bimota)
1:27.870
30è Joan Olivé (Promoharris)
1:28.007
125 cc
1r Marc Márquez (Derbi)
1:27.435
2n Pol Espargaró (Derbi)
1:28.268
3r Efrén Vázquez (Derbi)
1:28.625
4t Jonas Folger (Aprilia)
1:28.672
5è Sandro Cortese (Derbi)
1:28.718
6è T. Koyama (Aprilia)
1:28.930
7è Esteve Rabat (Aprilia)
1:29.065

Ricky Cardús, quart català a Moto 2

Ricard Cardús correrà la resta de les deu curses del mundial de Moto 2 en l'equip Stop & Go, en substitució del valencià Bernat Martínez, al qual han rescindit el contracte «pel reiterat incompliment de les seves obligacions contractuals». El pilot català, nebot del subcampió del món de 250 cc el 1990, Carles Cardús, és un dels pilots habituals en el campionat d'Espanya de velocitat de Moto 2. Aquesta temporada ja va córrer el Gran Premi de Catalunya amb l'equip Viessmann Kiefer Racing, en substitució del lesionat Stefan Bradl, i va acabar 23è. En temporades anteriors havia disputat tres curses del mundial de 125 cc. Cardús serà el quart pilot català de la categoria, juntament amb Toni Elias, Joan Olivé i Àxel Pons.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)