MOTOR
GRAN PREMI D'ALEMANYA DE MOTOCICLISME
I a més, va ràpid
Rossi, malgrat les seqüeles de la lesió, roda entre els primers i acaba en la setena posició
Pedrosa va fer per primera vegada el millor temps en el dia de debut d'un gran premi
«Normalment, solem tenir problemes al principi de les proves, però avui he pogut completar unes molt bones pràctiques lliures i per aquest motiu estic content»
«Em sento bé i àgil. La cama em fa una mica de mal, però ha anat bé. He pogut fer força voltes consecutives i he anat ràpid»
«No em sento tan bé sobre la moto. Haig de fer alguns canvis per millorar»
Valentino Rossi va ser el centre de totes les mirades en la primera jornada del Gran Premi d'Alemanya. En el seu primer gran premi sis setmanes després de trencar-se la tíbia i el peroné drets, el pilot italià va ser molt més competitiu que no s'esperava sobre la seva Yamaha M1 i va demostrar que no ha viatjat a Alemanya per passejar-se. Malgrat que encara va coix i que camina amb crosses, Rossi només va tardar set minuts a encapçalar la taula de temps de la primera sessió lliure. La resta de l'entrenament es va mantenir entre els més ràpids i finalment va acabar amb el setè millor temps, després de completar 29 voltes. Un cop va baixar de la moto, de seguida es va aplicar gel a la ferida.
El millor temps del dia el va fer Dani Pedrosa, que aquesta temporada encara no havia estat el més ràpid en una primera jornada d'entrenaments. El vallesà va marcar la pauta a partir de la segona meitat de la sessió i va estar acompanyat en la hipotètica primera fila de la graella pels dos pilots oficials de Ducati, Casey Stoner i Nicky Hayden. El líder del mundial, el mallorquí Jorge Lorenzo, va acabar amb el sisè millor temps del dia, amb poques mil·lèsimes d'avantatge respecte de Rossi.
En els 125 cc, Marc Márquez ja no en fa prou exhibint-se en les curses. Ahir també ho va fer en una sessió que va acabar gairebé un segon més ràpid que el segon classificat, el també català Pol Espargaró. «Hi ha força distància amb el segon», va reconèixer el de Cervera, tot i que creu que els seus rivals li ho posaran avui més difícil. Esteve Rabat, setè, també va acabar entre els deu primers classificats. A Moto 2, Toni Elias va ser cinquè amb mig segon més que el pilot més ràpid del dia, Simone Corsi. Ricard Cardús va debutar com a pilot oficial amb la 27a posició i Joan Olivé va ser 30è.
ENTRENAMENTS
Ricky Cardús, quart català a Moto 2
Ricard Cardús correrà la resta de les deu curses del mundial de Moto 2 en l'equip Stop & Go, en substitució del valencià Bernat Martínez, al qual han rescindit el contracte «pel reiterat incompliment de les seves obligacions contractuals». El pilot català, nebot del subcampió del món de 250 cc el 1990, Carles Cardús, és un dels pilots habituals en el campionat d'Espanya de velocitat de Moto 2. Aquesta temporada ja va córrer el Gran Premi de Catalunya amb l'equip Viessmann Kiefer Racing, en substitució del lesionat Stefan Bradl, i va acabar 23è. En temporades anteriors havia disputat tres curses del mundial de 125 cc. Cardús serà el quart pilot català de la categoria, juntament amb Toni Elias, Joan Olivé i Àxel Pons.