Més motor

MOTOR

MUNDIAL DE TRIAL

Quatre cops el més gran

Bou guanya el seu quart títol mundial amb una victòria en el trial d'Itàlia

És el tercer pilot amb millor palmarès, superat per Tarrés i Lampkin

Raga i Fujinami es jugaran el subcampionat en l'última prova

Toni Bou
MONTESA
«M'havia proposat guanyar el campionat amb una victòria en aquesta prova i em sento molt feliç per haver-ho aconseguit»
«Si reculo en el temps, considero que el primer títol aconseguit el 2007 va ser genial, i també el punt de partida a partir del qual he guanyat experiència, he après nou mètodes de treball i a gestionar situacions diverses»
Takahisa Fujinami
MONTESA
«Vull felicitar Toni. Ha estat impecable, mentre que jo he patit la pressió de guanyar el subcampionat»

Toni Bou (Mon­tesa) va sege­llar amb una victòria en el Gran Premi d'Itàlia el seu quart títol mun­dial de trial. El pilot de Piera en feia prou amb la cin­quena posició en la penúltima cita del calen­dari per asse­gu­rar-se el títol, però va voler ser coro­nat com un campió i es va impo­sar amb una como­di­tat rela­tiva. Només en la pri­mera volta va tenir rival. Bou la va aca­bar amb 11 punts, un menys que Adam Raga (Gas Gas). Com sol ser cos­tum, el pilot de Mon­tesa va millo­rar més que ningú en el segon recor­re­gut, que va aca­bar amb només un punt. Raga en va fer cinc més i es va haver de con­for­mar amb la segona posició, que, mal­grat tot, li ser­veix per recu­pe­rar el segon lloc del mun­dial. El podi el va com­ple­tar el japonès Taka­hisa Fuji­nami, que també és ter­cer de la clas­si­fi­cació gene­ral i es dis­pu­tarà el sub­cam­pi­o­nat amb el pilot d'Ull­de­cona en l'última prova, a la República Txeca (5 de setem­bre). Els altres dos cata­lans, Jeroni Fajardo (Beta) i Albert Cabes­tany (Sherco), van aca­bar quart i setè, res­pec­ti­va­ment.

En la copa de joves, Pol Tarrés va acon­se­guir una altra victòria que encara no el fa campió, i Car­les Tra­vi­esa va aca­bar ter­cer.

Només el superen Lampkin i Tarrés.

Aquest quart títol situa Toni Bou com a ter­cer pilot en soli­tari amb el millor pal­marès de la història, ja que fins ahir empa­tava a tres títols amb el francès Thi­erry Mic­haud (1985, 1986 i 1988) i amb el fin­landès Yrjö Ves­te­ri­nen (1976, 1977 i 1978). Davant seu només hi té el català Jordi Tarrés (1987, 1989, 1990, 1991, 1993, 1994 i 1995) i el britànic Dou­gie Lampkin (1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 i 2003).

Bou encara hau­ria de gua­nyar tres cam­pi­o­nats més per igua­lar aquests dos pilots, però tot just té 23 anys i encara l'espera un llarg recor­re­gut en el mun­dial. Amb tot, el campió del món asse­gura que no s'hi vol cap­fi­car: «Aquest quart títol és molt impor­tant per a mi, ja que en la història del mun­dial només tinc davant meu Tarrés i Lampkin. Però no em vull obses­si­o­nar amb els seus set títols, perquè m'impe­di­ran dis­fru­tar dels bons moments.» Toni Bou té pre­vist arri­bar avui a l'aero­port del Prat.

CLASSIFICACIONS

Gran Premi d'Itàlia
1r T. Bou (Montesa)
12 (11+1)
2n A. Raga (Gas Gas)
18 (12+6)
3r T. Fujinami (Montesa)
26 (18+8)
4t J. Fajardo (Beta)
43 (30+13)
5è J. Dabill (Gas Gas)
43 (30+13)
6è D. Lampkin (Beta)
44 (25+19)
7è A. Cabestany (Sherco)
49 (30+19)
Campionat del món
1r T. Bou (Montesa)
185
2n A. Raga (Gas Gas)
152
3r T. Fujinami (Montesa)
150
4t A. Cabestany (Sherco)
129
5è J. Fajardo (Beta)
126
6è J. Dabill (Gas Gas)
99
7è D. Lampkin (Beta)
88
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)