Líder en el tram decisiu
Motor. Àlex Palou recupera el primer lloc de la IndyCar amb una victòria a Portland i afronta les dues últimes curses amb 25 punts de marge
Àlex Palou arriba al tram decisiu de la IndyCar –falten dues curses– en la primera posició del campionat. El pilot de Sant Antoni de Vilamajor va recuperar el lideratge després de la seva magnífica victòria en el GP de Portland, la tercera de la temporada, i la seva primera posició preferent. Àlex Palou, del Chip Ganassi Racing, suma 477 punts i en té 25 d’avantatge respecte al mexicà Pato O’Ward, que era líder abans de la cursa.
En un termini de només dues setmanes es decidirà el campió i ja aquest diumenge es disputarà el GP de Monterrey al circuit de Laguna Seca. La IndyCar es tancarà la setmana següent, el 26 de setembre, al circuit urbà de Long Beach. Hi ha 108 punts en joc i els cinc primers de la general del campionat encara tenen possibilitats de guanyar el títol. En cadascuna de les curses, el guanyador pot obtenir un màxim de 54 punts. El primer n’aconsegueix 50; el segon, 40; el tercer, 35, i el quart, 32. Del cinquè al desè van baixant de dos en dos punts i de l’onzè al vint-i-cinquè, d’un en un. La resta en sumen 5 encara que no arribin a meta. També hi ha un punt per haver fet la posició preferent, un altre per a cada pilot que lideri la cursa almenys una volta, i dos per al que hagi fet més voltes en el primer lloc. En les 500 milles d’Indianapolis, es puntua doble (100 punts al guanyador) i hi ha punts per als nou primers en la qualificació.
Tercer triomf de l’any
Palou va aconseguir a Portland la tercera victòria de la temporada. La primera va ser en la primera cursa del campionat, a Alabama el 18 d’abril, i la segona, en la novena, que es va disputar el 20 de juny al circuit Road America de Wisconsin. El tercer triomf ha arribat després de no haver acabat les dues darreres curses. A Portland, Palou va sortir des de la posició preferent per primer cop en la seva carrera en la IndyCar, però en els primers revolts hi va haver un incident, va sortir fora de la pista, va ser sancionat –com altres pilots– i en la represa va sortir setzè. Palou i el seu equip Chip Ganassi van jugar molt bé l’estratègia dels canvis de pneumàtics i el combustible, i van anar remuntant. En la volta 86, de les 110 previstes, el català es va situar primer i ja no va abandonar aquest lloc fins a la bandera de quadres.