Neuville i Evans, a tot drap des del primer dia
Motor. El belga supera per només set dècimes Evans al Ral·li Catalunya, amb Ogier, que vol sentenciar el títol, tercer. Nil Solans es fa valer en el seu debut amb un WRC i és novè
El RallyRACC Catalunya-Costa Daurada va començar sense un dominador clar i amb els favorits mirant d’esgarrapar dècima a dècima en cada revolt. Després de disputar-se els sis primers trams, Neuville i el seu copilot Wydaeghe (Hyundai) ocupen el primer lloc amb només set dècimes d’avantatge sobre Evans i Martin (Toyota). El belga i el gal·lès es van repartir les victòries, amb quatre per a Neuville i dues per a Evans, tot i que en un tram, el segon en la primera passada per la Granadella, van fer el mateix temps, fruit de la igualtat no només entre els favorits sinó entre els Toyota i els Hyundai oficials. Neuville va acabar la jornada només set dècimes davant d’Evans , mentre que la tercera posició és pels líders del mundial, Ogier i Ingrassia (Toyoya), que encara tenen terreny de sobres per remuntar.
La jornada va començar amb el domini d’ Evans sobre l’asfalt, que el va portar a la primera posició en l’aturada del migdia, amb 7.9 segons de marge sobre Neuville i 12.6 respecte d’Ogier, que encara confia en sentenciar el mundial a Catalunya i aixecar el seu vuitè títol. En la sessió de la tarda i en el segon pas pels trams va ser el belga el que va fer els millors temps. En el segon tram de la tarda, La Granadella 2, va ser quan hi va haver canvi en la primera posició i Neuville es va situar al davant, en aquell moment per només tres dècimes. En l’últim tram de la jornada, a Riba-roja 2, el belga va ampliar una mica el curt marge.
El cantàbric Dani Sordo i el seu copilot Cándido Carrera (Hyundai) sempre van estar entre els cinc millors en cada tram, i van ocupar la quarta posició al final de la jornada a 24.8 segons del líder. Mala jornada, en canvi, per a l’estonià Tänak (Hyundai), que va sortir de la carretera en el quart tram, Vilaplana 2, i ja ha dit adéu al ral·li. Nil Solans i el veterà Marc Martí (Hyundai) van fer-se valer en el seu debut amb un cotxe WRC, tot i que van tenir alguns problemes van fer una virolla en el tercer tram. El pilot de Matadepera va acabar en la novena posició a 2:30.5 del líder i no té molt lluny Solberg, un altre dels pilots oficials de Hyundai.
El calendari del 2022
En aquesta jornada es va donar a conèixer el calendari del mundial de l’any 2022 i el RallyRACC serà la dotzena prova del campionat, de les tretze previstes, i es disputarà del 20 al 23 d’octubre del 2022. El Ral·li de Nova Zelanda es tornarà a disputar, després de no formar part del calendari del mundial des de l’any 2009, i hi hauran proves en quatre continents.
La competició començarà, del 20 al 23 de gener, a Montecarlo i acabarà, del 10 al 13 de novembre, amb el del Japó.