Més motor

MOTOR / GRAN PREMI DE LA REPÚBLICA TXECA DE MOTOCICLISME

La Moto 2 és de Toni Elias

El pilot de Manresa domina a Brno amb un acte d'autoritat, de poder

Controla d'inici, estudia la cursa després i acaba fent miques els rivals

El títol mundial és seu i només li poden prendre les males circumstàncies

Toni Elias
MORIWAKI
«Una remuntada no era la meva visió prèvia de la cursa. Creia que tenia un bon ritme de cursa i al principi m'he refiat i m'he relaxat. Però quan m'ha passat Iannone, m'he posat les piles i he atacat»

Ja ha passat l'etapa d'aprenentatge, la de la comprensió dels paràmetres des dels quals es dibuixen una categoria on en les qualificacions hi ha una dotzena ben bona de pilots en el mateix segon. I Toni Elias a la pista –i el seu equip al box– ja sap què ha de fer per dominar-la. Que el manresà sigui l'únic pilot que ha puntuat en totes les curses disputades no és casualitat. Tampoc ho és que sigui el que més triomfs ha assolit, quatre. Toni sap que la sortida és per no perdre la cursa, que cal estar tan endavant com sigui possible per evitar tocs pel darrere, embuts de mal pagador. I sap que les primeres voltes són per estabilitzar la graella, per tornar les pulsacions a lloc i per traçar un pla des d'on atacar la victòria en la segona meitat de cursa. Més que en cap altra categoria, Moto 2 no és lloc per guanyar al primer revolt. Poden passar moltes coses d'aquí al final de la temporada, perquè vuit curses donen per a molt i 200 punts són una barbaritat. Però passi el que passi ningú podrà negar que la temporada inaugural de la categoria que marca el futur del mundial de motociclisme pertany a Toni Elias.

Control absolut.

En grup o en solitari, cos a cos o amb l'horitzó per davant, el pilot manresà no va tenir rival a Brno, on les dues últimes temporades ja havia pujat al podi en Moto GP –segon fa dos anys i tercer el passat–. Va sortir el de Moriwaki i de seguida va posar-se primer, si bé al pas per la primera volta Tomizawa, el poleman, era el més ràpid. El més destacat aleshores era la mala sortida de Iannone, desè, igual que a partir de la segona volta el pilot italià era el que reclamava els titulars, avançant implacable fins situar-se, en el cinquè gir, al capdavant de la cursa. Una cursa que s'escenificava encara amb els pilots enganxats, l'un darrere l'altre, amb Cluzel, Rolfo, Corsi o el mateix Debón pugnant per situar-se al capdavant del pilot. Una situació que va succeir fins a la meitat de la cursa i en què Elias defugia lluites inútils, aixoplugat en el grup. Aleshores el manresà va marcar la seva primera volta ràpida (2:04.540), i entre ell i la victòria ja només s'hi interposava la inèrcia inicial de Iannone, perquè semblava que Rolfo i Cluzel, tercer i quart, es quedaven. No va ser el cas quan Rolfo, aprofitant un teva meva entra Elias i Iannone, va enganxar-se al grup capdavanter i va arribar a posar la seva roda al capdavant. El motor, però, el va trair, i va ser el primer d'aixecar la bandera blanca obligat per les circumstàncies. El triomf era cosa d'Elias i Iannone, si bé la sensació de superioritat del manresà era manifesta. Així, a sis voltes de la fi va posar-se líder i, fins al final, no va fer més que eixamplar la diferència a còpia de voltes ràpides i de córrer, pel cap baix, mig segon més ràpid que la resta. Elias avançava imparable cap al triomf, de la mateixa manera que Iannone perdia pistonada irremeiablement, tanta fins a perdre el segon lloc i deixar el mundial més i més sentenciat.

MOTO 2

Cursa
1r Toni Elias (Moriwaki)
41:51.715
2n Yuki Takahashi (Tech 3)
a 2.312
3r Andrea Iannone (Speed Up)
a 2.959
4t Jules Cluzel (Suter)
a 6.905
5è Juliàn Simónl (Suter)
a 6.974
6è Gabor Talmacsi (Speed Up)
a 7.024
7è Àlex Debon (FTR)
a 7.808
8è Simone Corsi (Motobi)
a 11.691
9è Stefan Bradl (Suter)
a 15.958
10è Shoya Tomizawa (Suter)
a 15.974
24è Ricky Cardús (Bimota)
a 47.620
25è Àxel Pons (Pons Kalex)
a 47.798
31è Joan Olivé (Promoharris)
a 53.478
Volta ràpida
Toni Elias (v. 16)
2:04.315 (156.5 km/h)
Mundial
1r Toni Elias (Moriwaki)
161
2n Andrea Iannone (Speed Up)
106
3r Thomas Luthi (Moriwaki)
99
4t Julián Simón (Suter)
88
5è Shoya Tomizawa (Suter)
82
6è Jules Cluzel (Suter)
74
7è Simone Corsi (Motobi)
73
8è Yuki Takahashi (Tech 3)
72
9è Gabor Talmacsi (Speed Up)
62
10è Sergio Gadea (Pons Kalex)
49

El 2012, ja és oficial, la temporada dels canvis

Moto 2 és el futur, que arribarà de totes totes al 2012, d'aquí a dues temporades, quan desaparegui la categoria de 125 cc i sorgeixi una nova categoria, la de Moto 3. Una nova modalitat en què les motos seran de quatre temps, de 250 cc i amb l'objectiu clar de reduir els costos –en aquest sentit, per exemple, cada motor haurà de durar tres curses–. Tot plegat ha estat fet oficial aquest cap de setmana per la FIM, igual que el fet que les Moto GP tornaran a ser de 1.000 cc, igual que fa quatre anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)