Més motor

MOTOR / GRAN PREMI DE LA REPÚBLICA TXECA DE MOTOCICLISME

La Moto 2 és de Toni Elias

El pilot de Manresa domina a Brno amb un acte d'autoritat, de poder

Controla d'inici, estudia la cursa després i acaba fent miques els rivals

El títol mundial és seu i només li poden prendre les males circumstàncies

Toni Elias
MORIWAKI
«Una remuntada no era la meva visió prèvia de la cursa. Creia que tenia un bon ritme de cursa i al principi m'he refiat i m'he relaxat. Però quan m'ha passat Iannone, m'he posat les piles i he atacat»

Ja ha pas­sat l'etapa d'apre­nen­tatge, la de la com­prensió dels paràmetres des dels quals es dibui­xen una cate­go­ria on en les qua­li­fi­ca­ci­ons hi ha una dot­zena ben bona de pilots en el mateix segon. I Toni Elias a la pista –i el seu equip al box– ja sap què ha de fer per domi­nar-la. Que el man­resà sigui l'únic pilot que ha pun­tuat en totes les cur­ses dis­pu­ta­des no és casu­a­li­tat. Tam­poc ho és que sigui el que més tri­omfs ha asso­lit, qua­tre. Toni sap que la sor­tida és per no per­dre la cursa, que cal estar tan enda­vant com sigui pos­si­ble per evi­tar tocs pel dar­rere, embuts de mal paga­dor. I sap que les pri­me­res vol­tes són per esta­bi­lit­zar la gra­e­lla, per tor­nar les pul­sa­ci­ons a lloc i per traçar un pla des d'on ata­car la victòria en la segona mei­tat de cursa. Més que en cap altra cate­go­ria, Moto 2 no és lloc per gua­nyar al pri­mer revolt. Poden pas­sar mol­tes coses d'aquí al final de la tem­po­rada, perquè vuit cur­ses donen per a molt i 200 punts són una bar­ba­ri­tat. Però passi el que passi ningú podrà negar que la tem­po­rada inau­gu­ral de la cate­go­ria que marca el futur del mun­dial de moto­ci­clisme per­tany a Toni Elias.

Con­trol abso­lut.

En grup o en soli­tari, cos a cos o amb l'horitzó per davant, el pilot man­resà no va tenir rival a Brno, on les dues últi­mes tem­po­ra­des ja havia pujat al podi en Moto GP –segon fa dos anys i ter­cer el pas­sat–. Va sor­tir el de Moriwaki i de seguida va posar-se pri­mer, si bé al pas per la pri­mera volta Tomi­zawa, el pole­man, era el més ràpid. El més des­ta­cat ales­ho­res era la mala sor­tida de Ian­none, desè, igual que a par­tir de la segona volta el pilot italià era el que recla­mava els titu­lars, avançant impla­ca­ble fins situar-se, en el cinquè gir, al cap­da­vant de la cursa. Una cursa que s'esce­ni­fi­cava encara amb els pilots engan­xats, l'un dar­rere l'altre, amb Clu­zel, Rolfo, Corsi o el mateix Debón pug­nant per situar-se al cap­da­vant del pilot. Una situ­ació que va suc­ceir fins a la mei­tat de la cursa i en què Elias defu­gia llui­tes inútils, aixo­plu­gat en el grup. Ales­ho­res el man­resà va mar­car la seva pri­mera volta ràpida (2:04.540), i entre ell i la victòria ja només s'hi inter­po­sava la inèrcia ini­cial de Ian­none, perquè sem­blava que Rolfo i Clu­zel, ter­cer i quart, es que­da­ven. No va ser el cas quan Rolfo, apro­fi­tant un teva meva entra Elias i Ian­none, va engan­xar-se al grup cap­da­van­ter i va arri­bar a posar la seva roda al cap­da­vant. El motor, però, el va trair, i va ser el pri­mer d'aixe­car la ban­dera blanca obli­gat per les cir­cumstàncies. El tri­omf era cosa d'Elias i Ian­none, si bé la sen­sació de supe­ri­o­ri­tat del man­resà era mani­festa. Així, a sis vol­tes de la fi va posar-se líder i, fins al final, no va fer més que eixam­plar la diferència a còpia de vol­tes ràpides i de córrer, pel cap baix, mig segon més ràpid que la resta. Elias avançava impa­ra­ble cap al tri­omf, de la mateixa manera que Ian­none per­dia pis­to­nada irre­me­ia­ble­ment, tanta fins a per­dre el segon lloc i dei­xar el mun­dial més i més sen­ten­ciat.

MOTO 2

Cursa
1r Toni Elias (Moriwaki)
41:51.715
2n Yuki Takahashi (Tech 3)
a 2.312
3r Andrea Iannone (Speed Up)
a 2.959
4t Jules Cluzel (Suter)
a 6.905
5è Juliàn Simónl (Suter)
a 6.974
6è Gabor Talmacsi (Speed Up)
a 7.024
7è Àlex Debon (FTR)
a 7.808
8è Simone Corsi (Motobi)
a 11.691
9è Stefan Bradl (Suter)
a 15.958
10è Shoya Tomizawa (Suter)
a 15.974
24è Ricky Cardús (Bimota)
a 47.620
25è Àxel Pons (Pons Kalex)
a 47.798
31è Joan Olivé (Promoharris)
a 53.478
Volta ràpida
Toni Elias (v. 16)
2:04.315 (156.5 km/h)
Mundial
1r Toni Elias (Moriwaki)
161
2n Andrea Iannone (Speed Up)
106
3r Thomas Luthi (Moriwaki)
99
4t Julián Simón (Suter)
88
5è Shoya Tomizawa (Suter)
82
6è Jules Cluzel (Suter)
74
7è Simone Corsi (Motobi)
73
8è Yuki Takahashi (Tech 3)
72
9è Gabor Talmacsi (Speed Up)
62
10è Sergio Gadea (Pons Kalex)
49

El 2012, ja és oficial, la temporada dels canvis

Moto 2 és el futur, que arribarà de totes totes al 2012, d'aquí a dues temporades, quan desaparegui la categoria de 125 cc i sorgeixi una nova categoria, la de Moto 3. Una nova modalitat en què les motos seran de quatre temps, de 250 cc i amb l'objectiu clar de reduir els costos –en aquest sentit, per exemple, cada motor haurà de durar tres curses–. Tot plegat ha estat fet oficial aquest cap de setmana per la FIM, igual que el fet que les Moto GP tornaran a ser de 1.000 cc, igual que fa quatre anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)