Victòria de MotoGP en el Dakar
Motor. Petrucci guanya la seva primera etapa l’any del seu debut per una sanció a Price. L’organització atura la cursa de motos i de clàssics per seguretat, en no disposar de prou mitjans d’assistència mèdica aèria
Danilo Petrucci va guanyar la seva primera etapa en motos l’any del seu debut en el Dakar i es va convertir en el primer pilot provinent de MotoGP a fer-ho. L’italià va ser el segon en la línia d’arribada de Riad després dels 364 km d’especials i va acabar a 4:14 de Toby Price. L’australià va ser sancionat amb sis minuts per excés de velocitat i Danilo Petrucci es va convertir en el guanyador per només dos segons d’avantatge sobre el pilot de Botswana Ross Branch i per cinc respecte del xilè José Ignacio Cornejo. Danilo Petrucci va estar deu temporades en MotoGP, la darrera aquest any passat 2021, i hi va aconseguir deu victòries i deu places de podi.
El domini de l’etapa va ser per a l’australià Daniel Sanders, que va anar primer gairebé sempre, però una punxada a 50 km del final li va fer perdre temps i va ser el tretzè. L’anglès Sam Sunderland, el líder de la general, i l’austríac Matthias Walkner, el segon, van fer l’etapa plegats i van entrar onzè i dotzè, amb només mig minut de diferència entre ells i mantenen els seus llocs de privilegi en la general. El castellonenc Joan Barreda, que havia recuperat temps i posicions en les últimes jornades, va caure, es va fer mal a l’espatlla i va arribar el 21è a 16:49. No sap si avui sortirà. El maresmenc Joan Pedrero (Rieju) va ser el 24è.
La seguretat primer
La direcció de cursa del Dakar va decidir aturar la competició de les motos, els quads i els clàssics quan encara faltaven per arribar molts pilots, per no comprometre la seguretat dels competidors. El motiu va ser la gran mobilització de mitjans d’assistència mèdica aèria que van fer i que estaven destinats a aquestes curses. La prova dels cotxes, els camions, els buguis lleugers i els SSV, que estava fent un itinerari diferent amb una especial amb més quilòmetres, va resultar afectada ja que tenia un dispositiu d’assistència mèdica aèria independent.
El guanyador de l’etapa de cotxes també es va emportar la seva primera victòria, com en les motos, però en aquest cas ho va fer en el seu segon any en el Dakar. Henk Lategan no ho va tenir gens fàcil, ja que a deu quilòmetres de la sortida se li va trencar la porta i se li anava obrint mentre conduïa, i després va tenir una punxada. Tot i això, el sud-africà va estar entre els dos primers en tots els punts de control i es va imposar en la línia de meta amb 1:58 d’avantatge sobre Sébastien Loeb. El francès, segon en la general, va anar en progressió i lluitant amb el líder de la general, Nasser Al-Attiyah, al que finalment va avantatjar de tres minuts (2:55). El qatarià va arribar setè i continua dominant la general amb més de 35 minuts d’avantatge.
L’argentí Lucio Álvarez i el copilot igualadí Armand Monleón continuen amb la seva bona actuació, i en aquesta cinquena etapa van acabar tercers després d’anar millorant a mesura que passaven els quilòmetres. Han pujat dues posicions en la general, ara són tercers a 51:15 del qatarià. El pilot de Folgueroles Nani Roma i el copilot d’Òdena Àlex Haro, que està corrent amb una costella trencada, van acabar l’etapa tretzens, després de poder reparar el cotxe de l’accident de dimecres. L’argentí Orlando Terranova i el gironí Dani Oliveras van ser sancionats amb cinc minuts i van ser setzens.
El madrileny Carlos Sainz i el ripollenc Lucas Cruz van tornar a tenir problemes, aquest cop amb els amortidors, i tot i l’ajuda del seu company d’equip Stéphane Peterhansel, que es va aturar i li va donar el seu, va perdre més d’una hora a la meta.
En la categoria de clàssics, Xavier Piña i Sergi Giralt van aconseguir la victòria i Joan Morera i Lídia Ruba van acabar segons.