Aprilia presenta el seu projecte oficial de fàbrica amb Aleix Espargaró i Viñales
Els catalans Aleix Espargaró i Maverick Viñales s’han mostrat molt motivats en la presentació de l’equip Aprilia Racing, que per primera vegada des de fa trenta anys, quan va aconseguir el seu primer títol mundial amb Alex Gramigni, ho faran com a equip oficial de fàbrica. Sobre l’escenari d’un teatre, l’equip Aprilia Racing ha presentat les seves “cartes” per a la temporada 2022, que aquest cap de setmana completarà els seus últims entrenaments de preparació al nou circuit de Mandalika, a l’illa indonèsia de Lombok.
Aleix Espargaró diu que té moltes ganes de “tornar a la pista” amb el seu equip. “Són ja sis anys junts i no són només mecànics i tècnics, són realment part de la meva família, la meva segona família, i des d’aquest punt de vista, l’hivern sembla massa llarg”. “Estic molt animat”, ha destacat durant la presentació Aleix Espargaró, que ha reconegut que “pot ser que passin els anys, però segueixo tenint les mateixes ganes que quan vaig començar i estic en el cim de la meva carrera.
“Portar l’Aprilia dalt de tot és l’objectiu pel qual tots treballem i no crec que sigui just fer prediccions, prefereixo centrar-me en la feina que tenim entre mans i en la preparació, perquè crec que els resultats són una conseqüència directa dels nostres esforços”, ha assegura el rosinc Maverick Viñales. “Hem tingut la gran oportunitat de conèixer-nos amb antelació, de fer algunes carreres junts i de començar a entendre les nostres necessitats recíproques i per això haurem d’aprofitar aquest avantatge al màxim”, ha indicat Viñales.
“El treball realitzat pel departament de carreres durant l’hivern ha estat molt bo i ara només queda demostrar els nostres progressos a la pista”, va destacar el pilot d’Aprilia.
Per la seva banda, Romano Albesiano, responsable tècnic del projecte de l’Aprilia RS-GP ha ressaltat que “la base del 2021 era bona i per això ens concentrem en el motor i en la resta d’àrees principals de la moto, amb unes especificacions internes importants a desenvolupar en el motor, però també en aerodinàmica i ciclística, com també en l’electrònica en moments tan importants com les frenades i les acceleracions”. “L’RS-GP 2022 és una profunda evolució de la base del 2021. El motor ha patit importants canvis interns, mantenint la disposició anterior, l’aerodinàmica està en constant evolució i l’arquitectura del xassís i les àrees de programari s’han renovat amb l’objectiu de millorar aspectes importants com la frenada, l’acceleració i l’estratègia de sortida”, insisteix Albesiano.