El títol està molt obert
Quartararo defensarà el número 1 de la seva Yamaha, però Bagnaia i la seva Ducati, Mir amb la Suzuki i el mateix Marc Márquez i la renovada Honda presentaran la seva candidatura, amb les Aprilia i les KTM a l’expectativa
La temporada de MotoGP comença demà amb els primers entrenaments lliures del GP de Qatar, diumenge es disputà la primera cursa al circuit de Losail, i s’inicia la lluita pel títol de campió. Tot sembla indicar que serà molt oberta i amb diversos aspirants a conquerir el número 1 que estrena Fabio Quartararo en la seva Yamaha. El francès va guanyar el títol mundial l’any passat i el vol revalidar, però Francesco Bagnaia, que el va inquietar fins a les últimes curses amb la seva Ducati, i Joan Mir –campió el 2020–, que va acabar tercer amb la Suzuki, intentaran impedir-ho. Les Ducati van guanyar el títol mundial de marques i el d’equips amb el Ducati Lenovo –Francesco Bagnaia segon i Jack Miller quart–, i en aquesta ocasió s’han fixat l’objectiu de conquerir també el de pilots.
En aquesta temporada s’haurà de tenir molt en compte Marc Márquez, que després de dues campanyes amb lesions i problemes ha tornat disposat a lluitar per les primeres places i pel títol amb la seva nova Honda. El cerverí ja ha avisat que potser és veurà un altre Marc, després d’haver superat la seva lesió a l’espatlla i els problemes de visió, però que també lluitarà per estar al davant i guanyar. El vuit vegades campió mundial i el seu company d’equip, Pol Espargaró, s’han mostrat fiables i força ràpids en els tests que s’han fet en la pretemporada i han estat al davant. Marc Márquez vol tornar al primer pla i sembla que l’Honda ha progressat adequadament per tornar a les places de podi.
Continuen a la graella els sis pilots catalans de l’any passat a MotoGP. A banda dels dos pilots oficials d’Honda, l’equip Aprilia també tindrà dos catalans en el seu equip: Aleix Espargaró, que va brillar en força ocasions l’any passat, i Maverick Viñales, que ja està molt més integrat a l’equip i a la moto que en les últimes curses de la temporada passada. Àlex Rins intentarà ser més regular que l’any passat amb la seva Suzuki, mentre que Àlex Márquez continua en el segon equip d’Honda, amb la intenció de pujar un parell d’esglaons i intentar estar en més ocasions en els punts.
Any I sense Valentino
Aquesta serà la primera temporada de la màxima categoria sense Valentino Rossi a la graella de sortida des de l’any 2000, en què va debutar en els 500 cc. L’italià, que es va retirar al final de la temporada passada, no estarà sobre la moto, però continuarà lligat al mundial de MotoGP, ja que ha fet un equip per competir en la màxima categoria, el Mooney VR46, que tindrà com a pilots el seu germà Luca Marini i el debutant Marco Bezzecchi. En aquesta temporada hi haurà cinc pilots que s’estrenaran a MotoGP, i a banda de Marco Bezzecchi també hi seran el campió mundial de Moto2 de l’any passat, Remy Gardner; el madrileny Raúl Fernández, que va ser segon, i Fabio di Giannantonio, que també ha pujat de Moto2. El cinquè és Darryn Binder, que ha arribat directament de Moto3.
DEBUTANTS
Un equip, el de Rossi, i cinc pilots s’estrenaran aquest 2022 en la màxima categoriaArenas vol estar al davant i Alcoba debuta en Moto2
Albert Arenas afronta la seva segona temporada en Moto2 amb ganes de fer un pas endavant i estar entre els millors. El gironí, campió mundial de Moto3 l’any 2020, continua en l’equip GasGas Aspar Team, però ha canviat la Boscoscuro, a la qual no es va adaptar l’any passat, per la Kalex que porten pràcticament tots els pilots de la graella. En els entrenaments de pretemporada Albert Arenas va demostrar que pot estar lluitant entre els deu millors. El segon català en Moto2 serà el tortosí Jeremy Alcoba, que debutarà en la categoria amb l’equip Liqui Moly Intact. El debut més esperat serà el del jove murcià Pedro Acosta, que va guanyar el títol de Moto3 l’any passat després de dominar des de l’inici en l’any del seu debut. En la pretemporada ja ha demostrat que s’haurà de comptar amb ell.
Artigas en Moto3 i Torres, a revalidar el títol en MotoE
En Moto3 només hi haurà un català en competició, Xavier Artigas, que ha canviat d’equip i pilotarà una CFMoto xinesa que s’estrena en el mundial. L’any passat va ser força irregular i en aquest intentarà ser més consistent. En aquesta categoria hi ha una gran llista de candidats al títol, i el primer és Dennis Foggia, que va brillar en la segona meitat de la campanya passada i va ser l’únic que va inquietar Pedro Acosta, el campió. En els tests de pretemporada l’italià va demostrar que és molt ràpid. En Moto3 hi haurà molts debutants, fins a un total de tretze. En la copa del món de MotoE, que començarà la competició més endavant, el rubinenc Jordi Torres buscarà el títol per tercera temporada consecutiva. S’incorpora a la categoria de les motos elèctriques el pilot d’Alcanar Marc Alcoba.