La fórmula funciona
Motor. F-1. El nou reglament tècnic de Ross Brawn ha ampliat el ‘target’ de favorits i provoca imprevisibilitat, amb el ressorgiment de Ferrari, el neguit de Red Bull i la crisi a Mercedes
Més enllà dels favoritismes personals, de les exageracions per generar expectació o de les dosis de patriotisme exacerbat d’alguns mitjans espanyols, el cert és que la nova fórmula de la Fórmula 1, sacsejada pel reglament tècnic que ha ideat una ment perversa com la del director tècnic Ross Brawn, funciona. Tres pilots en un mocador jugant-se la pole del Gran Premi de Bahrain en l’últim intent, un doblet de Ferrari en la cursa amb Charles Leclerc primer i Carlos Sainz, segon, amb els dos Red Bull –Max Verstappen i Sergio Pérez– fora de combat per un doble problema en el sistema de combustible i l’encara bo de Mercedes amb Lewis Hamilton i George Russell, que mai abans s’havien conformat tant amb un tercer i un quart llocs caiguts del cel, donen a entendre que el mètode, de moment, ha tingut resultats. O almenys ha remogut l’statu quo. El clímax de l’última cursa de l’any passat en què Verstappen va guanyar el títol davant Lewis Hamilton a Abu Dhabi és inigualable, però el GP de Bahrain ha estat farcit d’imprevisibilitat i d’avançaments.
Està clar que els Ferrari tenien un somriure per sota el nas quan tothom assegurava que havien fet un pas endavant. Ja sabien que tenien un coet i no ho van fer del tot evident fins dissabte, quan es va definir la graella. Mercedes, en canvi, necessita progressar. Però tant Ferrari, que fa dos anys va ser sisè en el mundial de constructors –una humiliació–, amb Leclerc vuitè, com Red Bull, faran bé de sumar el màxim de punts abans que no millori
La broma de Leclerc
Amb 24 anys, i tot que encara és molt aviat, Leclerc, resident a Mònaco perquè hi va néixer i no pas per evitar càrregues fiscals, ha presentat candidatura. Si més no, ha demostrat que pot estar al capdavant. Una pole –la desena–i la seva fermesa en la conducció del flamant F1-75 guanyant la primera cursa de la temporada quan Verstappen el neguitejava, l’avalen de moment quan falta un món de 21 curses. La pròxima cita és el cap de setmana vinent a l’Aràbia Saudita, al circuit de Jeddah. Leclerc, es va iniciar en els karts i va entrar a l’acadèmia Ferrari el 2016. Va ser campió de GP3 Series el 2016 i de Fórmula 2 el 2017 i va debutar a la F-1 amb Alfa Romeu Sauber el 2018. És pilot de Ferrari des del 2019. El triomf a Sakhir és el tercer de la seva carrera –14 podis–després dels dos que va celebrar el 2019. Fins i tot es va permetre el luxe de fer una broma per la ràdio quan al garatge de la firma del cavallino rampante eren a punt per celebrar-ho i es va viure un segon de pànic. “Hi ha alguna cosa estranya al motor... És broma.”