Els ensurts no s’aturen
Motor. Marc Márquez va quedar fora del GP d’Indonèsia per una forta caiguda, i des de la greu lesió a l’inici de la temporada 2020 no ha disputat ni la meitat dels grans premis per problemes físics
Marc Márquez va tornar a donar un ensurt en el GP d’Indonèsia d’aquest cap de setmana amb una forta caiguda que va fer reviure tot el que ha hagut de passar amb les lesions les darreres dues temporades. El cerverí va protagonitzar una dura i espectacular caiguda en el warm up al circuit de Mandalika, i malgrat que es va aixecar pel seu propi peu, es va veure que estava commocionat pel cop, ja que va sortir volant per sobre de la seva Honda i va impactar contundentment contra el terra. El van portar a l’hospital per fer-li una revisió, i tot i tornar al circuit abans que la cursa comencés, va ser declarar no apte per córrer. Amb aquesta nova absència d’una prova, el vuit vegades campió mundial ja s’ha perdut divuit curses de les 34 darreres que s’han disputat en MotoGP, més de la meitat.
Des que Marc Márquez va caure i es va trencar l’húmer dret en la primera cursa de la temporada 2020, que es va disputar al circuit de Jerez, hi han hagut 34 grans premis en el mundial i no ha pogut estar present en divuit per lesió o altres problemes físics. Dels setze que ha pogut disputar, només n’ha acabat onze, i en els altres cinc s’ha retirat per una caiguda. En un gran premi va caure, però va tornar a pujar a la moto i va acabar la prova. D’aquestes onze curses que va finalitzar, Marc Márquez va aconseguir la victòria en tres, en una altra va acabar segon i en dues més va estar en el top-5.
Molt fiable
Des del seu debut en la màxima categoria del motociclisme, Marc Márquez s’ha caracteritzat per ser un pilot segur sobre la seva Honda, i malgrat que ha tingut caigudes, majoritàriament en els entrenaments buscant el seu límit, ha acabat els grans premis. En la temporada del seu debut a MotoGP, l’any 2013, el cerverí va disputar els divuit grans premis, en va acabar setze, es va retirar en un i en un altre va ser desqualificat. Aquesta tònica d’un o dos grans premis sense finalitzar per campanya va ser una constant, a excepció de l’any 2015, quan es va retirar sis vegades, només va acabar dotze dels divuit grans premis i no va poder guanyar el títol; va ser tercer en el mundial.
La temporada 2020 va començar el calvari del cerverí amb la caiguda en la cursa inaugural, a Jerez, el 19 de juliol; el trencament de l’húmer dret i el ràpid pas pel quiròfan per tornar en la següent cursa, a Jerez mateix. Quatre dies després de ser operat estava pilotant, però el dolor i la falta de mobilitat en els entrenaments van fer que en la Q1 sortís a pista però no completés la primera volta i deixés el gran premi. Va començar una absència dels circuits de 265 dies, catorze grans premis sense competir, dues operacions més i molta rehabilitació, fins a tornar en el GP de Portugal del 2021, en què va ser setè. La cursa següent va ser a Jerez, el circuit on va començar tot, i Marc Márquez va caure dues vegades, en el FP3 i en el warm up, però va disputar la prova i va ser novè. Les caigudes van ser un fet habitual en aquell 2021, i les tres curses següents no les va acabar per caigudes.
No s’oblida de guanyar
El campió, però, no s’havia oblidat de guanyar, i en el GP d’Alemanya va aconseguir la victòria, 581 dies després de l’última. Tot i això, les caigudes van continuar en els entrenaments o en cursa en tres dels següents grans premis, i també va caure en els entrenaments del GP d’Emília-Romanya, en què va aconseguir la tercera victòria de la temporada i segona consecutiva després d’haver guanyat a Austin.
Les caigudes amb conseqüències també van arribar als seus entrenaments particulars, i fent motocròs va caure, va rebre un cop al cap i van aparèixer els problemes de visió doble, que van fer que es perdés els dos últims grans premis del 2021.