Xevi Pons i Alfredo Mauro presenten MAPO Motorsport, un equip amb cinc vehicles
L’equip MAPO Motorsport, estructura professional de ral·lis creada pel mexicà Alfredo Mauro i pel català Xevi Pons (Vic 1980), inicia el seu camí. MAPO Motorsport té la seva base en el Circuit de la Codina, terme municipal de Sant Bartomeu del Grau, on l’equip disposa d’instal·lacions, una pista de terra de 4,5 km i tota la infraestructura necessària per a efectuar la seva comesa. MAPO Motorsport posseeix, per a llogar amb assistència, cinc vehicles d’última generació: dos Rally2, dos Rally4 i un Rally5.
Xevi Pons va anunciar a finals del passat mes de novembre la imminent creació del seu nou equip de ral·lis i només iniciada la temporada 2022 l’equip ha començat a funcionar: “Quan vaig decidir crear l’equip tenia molt clars els passos a donar. Mentre estàvem decidint-ho tot amb el meu soci, Alfredo Mauro, vam coincidim plenament en la voluntat de crear una estructura de ral·lis diferent i amb un servei complet que poques estructures poden brindar”.
Coneixement i experiència en el món de les curses; una base amb instal·lacions adequades i modernes; circuit de proves propi; una flota de vehicles de competició d’última generació; departaments de mecànica i logística plenament operatius i formats; capacitat d’acció immediata... tot aquest conjunt de serveis reunits sota una mateixa estructura no existeix al país i MAPO Motorsport cobreix aquesta necessitat.
Xevi Pons duu a terme una funció de coach i instructor de pilots a través d’un projecte formatiu de referència internacional, la Xevi Pons Rally Academia, que d’una banda nodreix de pilots a MAPO Motorsport i al mateix temps es presenta com un important actiu per a futurs clients que necessitin aquesta ajuda en els seus programes esportius. Especialment per a pilots iberoamericans que requereixen un trampolí per a córrer a Europa, però també oferint paquets de solucions completes en funció de les demandes o necessitats de clients de qualsevol procedència.
Xevi Pons: “Tinc moltes peticions de pilots hispanoamericans que tenen com a meta participar en competicions europees. Alguns són pilots amb experiència i possiblement no requereixen formació addicional, però que per exemple sí que poden voler ajuda en els tràmits d’inscripció o de posada a punt del cotxe. Altres pilots als quals instrueixo volen llogar un cotxe i tenir a la seva disposició un equip experimentat que els doni suport; alguns només necessiten adquirir més confiança al volant o comptar amb l’ajuda d’un copilot amb experiència. Analitzo cada cas i proposo la millor solució”.
Flota d’última generació
Un equip que tingui com a objectiu essencial donar servei en ral·lis de tota mena ha de disposar d’una estructura tècnica que permeti preparar i afrontar les competicions amb garanties. MAPO Motorsport compta en aquests moments amb un total de cinc vehicles de ral·lis d’última generació: dos Škoda Fabia Rally2 Evo i tres Renault Clio, dos d’ells Rally4 i un Rally5.
La inversió que ha suposat per a MAPO Motorsport la compra d’aquests vehicles és poc menys que obligada en una estructura professional. Segons Xevi Pons “cal posseir els millors mitjans per a poder cobrir tots els esglaons de la competició, des d’un Rally5 assequible i senzill de mantenir –i sobretot de pilotar– fins a dos Rally4 que tenen un ventall de possibilitats d’utilització molt àmplies. Lògicament tenir disponibles dos Rally2 és un punt essencial, són cotxes que permeten córrer qualsevol ral·li europeu o nacional i també proves del mundial en la categoria WRC2”.
L’Škoda Fabia Rally2 Evo és l’última versió d’aquest model creat per Škoda Motorsport, amb tota seguretat el millor Rally2 del moment, que ofereix un molt elevat nivell de prestacions i una fiabilitat a tota prova. El seu motor 1.6 turbo permet esprémer prop de 300 CV en tota mena de règims, amb un xassís reforçat que unit a una fabulosa suspensió MacPherson en les seves quatre rodes motrius permet una estabilitat i una adherència màximes, fins i tot en condicions extremes.
Els tres Renault Clio són la perfecta baula per a accedir a la competició i desenvolupar programes regionals i nacionals. El Clio Rally4 està equipat amb un propulsor Renault de 4 cilindres i 1.3 litres amb turbocompressor que acredita 215 CV i un excel·lent par motor, amb caixa del canvi seqüencial de cinc relacions. Aquest model permet lluitar per la victòria de classe en qualsevol ral·li.
Pel que fa al client que opti pel Clio Rally5 disposarà d’un cotxe molt similar a la versió Rally4 però amb un nivell d’exigència una mica menor, tant en prestacions i per consegüent en pilotatge com, naturalment, en costos. El motor és el mateix 1.3 TC turbo de la versió superior, amb una centraleta que li atorga uns 180 CV de potència. El canvi és seqüencial de cinc velocitats i la suspensió més semblant a la de sèrie. Aquest vehicle permet competir en les copes Renault promocionals.