Max Verstappen i Checo Pérez signen el doblet per a Red Bull en territori Ferrari
Charles Leclerc acaba sisè després d’una errada quan lluitava pel segon lloc i Carlos Sainz queda fora de combat en la primera volta del GP de l’Emilia-Romanya
Max Verstappen i Checo Pérez han signat el doblet per a Red Bull en el GP de l’Emilia-Romanya en un dia negre per a Ferrari en el circuit d’Imola. Charles Leclerc s’ha hagut de conformar amb el sisè lloc després de cometre una errada quan lluitava amb el mexicà per la segona plaça i el madrileny Carlos Sainz ha quedat fora de combat en la primera volta per una topada. La tercera plaça del podi ha estat per Lando Norris (McLaren), seguit per George Russell (Mercedes), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) i Leclerc, sisè després de superar Yuki Tsunoda (AlphaTauri). Pel que al mundial, Leclerc continua líder amb 86 punts, per davant de Verstappen (59) i Pérez (54).
Amb tots els monoplaces amb pneumàtics intermedis, el primer cop d’efecte de la cursa ha estat el toc de Daniel Ricciardo (McLaren) sobre Carlos Sainz (Ferrari). El madrileny és el que ha sortit més malparat perquè ha anat a la grava i ja no ha pogut continuar. El cotxe de seguretat ha aparegut en escena. Amb la represa de la cursa, també ha hagut d’abandonar l’asturià Fernando Alonso, amb un forat important a la zona dreta del seu Alpine que no generava càrrega aerodinàmica. Mentrestant, els pilots de Red Bull, Max Verstappen i Checo Pérez, feien valer la seva gran sortida i comandaven la cursa per davant de Charles Leclerc, que com el seu company de Ferrari va cedir la iniciativa en l’arrencada.
Ricciardo, en últim lloc, ha estat el primer a passar pel pit-lane en la volta 17 i canviar els pneumàtics de pluja per calçar una goma mitjana. En les tres voltes següents, tots els pilots han copiat la mateixa operació. Amb Verstappen marcant el ritme, l’interès era la pugna entre Pérez i Leclerc per la segona plaça. El mexicà, ja en la volta 30, ha fet una errada en la variant alta i ha sortit de la traçada. El de Ferrari ha retallat diferències, però Checo no ha tardat a tornar a obrir forat. Amb aquest panorama, la dificultat per avançar, Leclerc ha optat per entrar a box i calçar pneumàtics tous a 13 voltes per al final. Des de Red Bull han reaccionat ràpid i ha calcat l’estratègia en les dues voltes següents, primer Pérez, i tot seguit Verstappen. En plena persecució, el de Mònaco ha fet una pífia considerable. Ha fet una virolla i se n’ha anat contra el mur. Afortunadament ha pogut tornar a pista i després de passar novament pel pit-lane per canviar l’aleró i els pneumàtics s’ha incorporat a la cursa en novena posició. En les últimes voltes ha pogut guanyar tres places per acabar sisè.