Ferrari encén el Circuit
Motor. Més de 54.000 espectadors gaudeixen sota una forta calor dels entrenaments del GP de F1 a Montmeló, amb el líder del mundial Charles Leclerc al capdavant en totes dues sessions
La temperatura es va enfilar per damunt dels 30 graus, però sense que això refredés els ànims del públic en la primera jornada d’entrenaments lliures de F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya. Ans al contrari, els nous monoplaces de la categoria reina –imponents, purs, vigorosos– van encendre l’asfalt amb un gran espectacle. Un total de 54.134 espectadors en van gaudir ahir, en el divendres de F1 més concorregut dels últims quinze anys. Charles Leclerc va ser l’home del dia, amb el millor temps en les dues sessions lliures. En la primera, al davant del seu company Carlos Sainz; en la segona, seguit a poca distància pels revifats Mercedes de George Russell i Lewis Hamilton.
Bon senyal per a Ferrari, que a Montmeló ha estrenat la primera gran evolució del curs per mirar de parar els peus a Red Bull, que acumula dues victòries seguides. El fons i el difusor de l’F1-75 són nous, pensats per millorar el rendiment aerodinàmic global de l’auto. Ferrari no ha estat pas l’únic equip amb novetats: Aston Martin ha aterrat a Catalunya amb un cotxe refet de cap a peus. Al pàdoc ja s’hi refereixen jocosament amb el malnom de Red Bull verd, per la semblança amb el cotxe del vigent campió Max Verstappen.
El pilot neerlandès va començar bé el dia, amb el millor ritme en els primers assajos amb el pneumàtic dur. Tanmateix, tot fa pensar que el compost de color blanc es quedarà per vestir sants. En les simulacions de cursa de la segona sessió, pràcticament tots els pilots van fer les tirades llargues calçant únicament els compostos tou i mitjà usats. El dur és més durador, però també un segon més lent que el mitjà pel cap baix, cosa que el descarta per a una tàctica ideal de cursa.
Així i tot, en els intents de volta ràpida amb el pneumàtic tou, Verstappen es va veure superat pels Ferrari, en la primera sessió –per bé que va trobar trànsit en l’últim parcial–, i també pels Mercedes, en la segona. No és pas el primer cop que les fletxes de plata sobresurten un divendres –Russell ha liderat els lliures en les dues últimes curses, Imola i Miami–, però el W13 també munta diverses peces noves i, a poc a poc, s’acosta a Ferrari i Red Bull. Si Mercedes s’afegeix a la lluita al capdavant, la temperatura sí que s’enfilarà pels núvols.