Bala vermella al Vallès
Motor. Leclerc fa la posició preferent en el GP de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya i interromp la tirania de Mercedes els dissabtes a Montmeló, que durava d’ençà del 2013
Derbi ja no existeix, però el Vallès Oriental torna a tenir una bala vermella. Charles Leclerc va fer la posició preferent del GP de F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya en una sessió cronometrada que la seva actuació va convertir en antològica. El pilot de Ferrari havia fet una virolla en la xicana RACC en el primer intent de la Q3, alhora que Max Verstappen pitjava a fons l’accelerador del Red Bull i marcava un 1:19.0 que pareixia imbatible. Quan faltaven tres minuts i mig, el pilot monegasc va sortir de boxs amb un joc nou de rodes toves... les de color roig. Sense xarxa –una altra errada l’hauria condemnat a sortir desè avui–, el líder del mundial va clavar una volta sensacional, tres dècimes millor que el registre punter del seu gran rival. Verstappen no va poder oferir la rèplica deguda perquè no li va funcionar l’aleró mòbil, però reconeixia que tal vegada no hauria pogut superar el llistó de la nova bala vermella del Vallès.
Assistència de rècord
L’exhibició de pilotatge del cap de files de Ferrari va fer posar dempeus els 95.163 espectadors que van donar color a les tribunes i pelouses del circuit. Color... i calor, perquè les temperatures van vorejar els 35 graus a l’ambient durant la qualificació. La xifra d’assistència torna a ser de rècord. Sense anar més lluny, el 2019 –l’últim any sense restriccions de públic– va haver-hi 87.511 espectadors... diumenge, el dia de la cursa.
La gentada va vibrar amb l’espectacle i el resultat, que no és exagerat qualificar d’històric. No debades, d’ençà del 2013, la posició preferent a Montmeló sempre se l’havia endut un Mercedes, abans fins i tot de la introducció de les mecàniques híbrides que han sostingut els vuit anys de domini de l’estrella de tres puntes. Encara més, d’aleshores ençà, només dos cops els autos platejats no han ocupat tota la primera línia (el 2017 i l’any passat). El millor W13, de George Russell, arrenca quart avui, rere el segon Ferrari, de Carlos Sainz (li van haver de canviar el xassís la nit anterior, per un problema amb el sistema de combustible). Els Mercedes es van mostrar força més competitius; tanmateix, a l’hora de la veritat Russell va cedir prop de set dècimes a Leclerc.
I és que el pilot monegasc no va deixar ni les engrunes. Ha dominat totes les sessions del cap de setmana, tret de la Q2, que va disputar amb un joc usat de pneumàtics tous per tal de tenir-ne un de nou per començar la cursa. La tàctica de la bala del Vallès, doncs, és clara: arrencar cames ajudeu-me i no permetre que Verstappen faci valer el millor ritme de cursa del Red Bull.
MANTÉ EL TO
Belén García va entrar setena en la cursa de W Series al Circuit de Barcelona-Catalunya. La pilot de l’Ametlla del Vallès –a tocar del recinte– era sisena en la graella, però en la sortida la va superar l’alacantina Marta García. Belén la va encalçar fins al final, però sense poder-la superar. La catalana ha puntuat en les tres curses del 2022 i és setena de la general. La bicampiona Jamie Chadwick va ser la vencedora al circuit. En la cursa de F3, el barceloní Pepe Martí va ser tretzè.LA DADA
1r Charles Leclerc (Ferrari) 1:18.750 2n Max Verstappen (Red Bull) 1:19.073 3r Carlos Sainz (Ferrari) 1:19.166 4t George Russell (Mercedes) 1:19.393 5è Sergio Pérez (Red Bull) 1:19.420 6è Lewis Hamilton (Mercedes) 1:19.512 7è Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 1:19.608 8è Kevin Magnussen (Haas) 1:19.682 9è Daniel Ricciardo (McLaren) 1:20.297 10è Mick Schumacher (Haas) 1:20.368 11è Lando Norris (McLaren) 1:20.471 12è Esteban Ocon (Alpine) 1:20.638 13è Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) 1:20.639 14è Pierre Gasly (Alpha Tauri) 1:20.861 15è Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 1:21.094 16è Sebastian Vettel (Aston Martin) 1:20.954 17è Fernando Alonso (Alpine) 1:21.043 18è Lance Stroll (Aston Martin) 1:21.418 19è Alex Albon (Williams) 1:21.645 20è Nicholas Latifi (Williams) 1:21.915Publicat a
Notícies
Dilluns,25 novembre 2024