Bala vermella al Vallès
Motor. Leclerc fa la posició preferent en el GP de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya i interromp la tirania de Mercedes els dissabtes a Montmeló, que durava d’ençà del 2013
Derbi ja no existeix, però el Vallès Oriental torna a tenir una bala vermella. Charles Leclerc va fer la posició preferent del GP de F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya en una sessió cronometrada que la seva actuació va convertir en antològica. El pilot de Ferrari havia fet una virolla en la xicana RACC en el primer intent de la Q3, alhora que Max Verstappen pitjava a fons l’accelerador del Red Bull i marcava un 1:19.0 que pareixia imbatible. Quan faltaven tres minuts i mig, el pilot monegasc va sortir de boxs amb un joc nou de rodes toves... les de color roig. Sense xarxa –una altra errada l’hauria condemnat a sortir desè avui–, el líder del mundial va clavar una volta sensacional, tres dècimes millor que el registre punter del seu gran rival. Verstappen no va poder oferir la rèplica deguda perquè no li va funcionar l’aleró mòbil, però reconeixia que tal vegada no hauria pogut superar el llistó de la nova bala vermella del Vallès.
Assistència de rècord
L’exhibició de pilotatge del cap de files de Ferrari va fer posar dempeus els 95.163 espectadors que van donar color a les tribunes i pelouses del circuit. Color... i calor, perquè les temperatures van vorejar els 35 graus a l’ambient durant la qualificació. La xifra d’assistència torna a ser de rècord. Sense anar més lluny, el 2019 –l’últim any sense restriccions de públic– va haver-hi 87.511 espectadors... diumenge, el dia de la cursa.
La gentada va vibrar amb l’espectacle i el resultat, que no és exagerat qualificar d’històric. No debades, d’ençà del 2013, la posició preferent a Montmeló sempre se l’havia endut un Mercedes, abans fins i tot de la introducció de les mecàniques híbrides que han sostingut els vuit anys de domini de l’estrella de tres puntes. Encara més, d’aleshores ençà, només dos cops els autos platejats no han ocupat tota la primera línia (el 2017 i l’any passat). El millor W13, de George Russell, arrenca quart avui, rere el segon Ferrari, de Carlos Sainz (li van haver de canviar el xassís la nit anterior, per un problema amb el sistema de combustible). Els Mercedes es van mostrar força més competitius; tanmateix, a l’hora de la veritat Russell va cedir prop de set dècimes a Leclerc.
I és que el pilot monegasc no va deixar ni les engrunes. Ha dominat totes les sessions del cap de setmana, tret de la Q2, que va disputar amb un joc usat de pneumàtics tous per tal de tenir-ne un de nou per començar la cursa. La tàctica de la bala del Vallès, doncs, és clara: arrencar cames ajudeu-me i no permetre que Verstappen faci valer el millor ritme de cursa del Red Bull.