Borratxera de Red Bull
L’equip de la marca de begudes fa el doblet al Circuit de Barcelona-Catalunya i treu suc del daltabaix de Ferrari per encapçalar el mundial per primer cop enguany
Prop de 278.000 espectadors durant el cap de setmana
Max Verstappen ho va resumir prou bé: va ser una cursa “de dues cares”. El GP de F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya va començar amb una cavalcada de Charles Leclerc i va acabar amb el doblet dels Red Bull del pilot neerlandès i de Sergio Pérez. Entremig, una hora i mitja llarga de sensacions enfrontades. Tots i cadascun dels 121.667 espectadors que omplien el Circuit –277.836 al llarg del cap de setmana, la millor assistència dels últims quinze anys– van tenir el seu moment d’èxtasi col·lectiu. Però, al capdavall, els qui van riure els últims van ser els que vestien de taronja i xalaven pel pilot patrocinat per una marca de begudes que ahir va córrer a dojo.
Cop de teatre
Després de cinc victòries seguides de Lewis Hamilton a Montmeló, es preveia que el nou podi del Circuit –una terrassa espectacular amb la forma del traçat– l’havia d’estrenar un vencedor nou. Quan faltaven 40 voltes, tot feia pensar que l’honor havia de somriure a Leclerc, líder del mundial i autor de la posició preferent. Avantatjava el segon classificat de dotze segons, però llavors el motor del Ferrari va fer figa i el monegasc va haver de tornar al box per consolar, un per un, els mecànics de vermell.
Tanmateix, qui va heretar el cap de cursa no va ser Verstappen sinó George Russell, al volant d’un Mercedes que no trigarà gaire més a tutejar de veres els capdavanters. Max no havia pogut pispar la cartera a Charles en l’arrencada, i en la novena volta va sortir de la pista en el revolt 4 –davant per davant de la pelouse jove– i va caure rere Russell i Pérez. El seu company el va deixar passar de seguida, però per avançar el Mercedes s’hi va haver d’embrancar en una lluita cos a cos, perquè l’aleró mòbil del Red Bull feia la guitza i desposseïa Max de l’extra de velocitat punta que calia per atacar.
Quan per fi se’n va haver desempallegat, Leclerc feia estona que s’ho mirava amb resignació des del box. Si més no, Carlos Sainz va salvar el quart lloc de l’escomesa de Lewis Hamilton –tots dos van tenir també incidents en l’inefable revolt 4–. Però el resultat va ser ben galdós per a Ferrari: el lambrusco va quedar a la nevera i la celebració al Circuit es va desplaçar al box del costat.
LA DADA
1r | Max Verstappen (Red Bull) | 1h37:20.475 |
2n | Sergio Pérez (Red Bull) | a 13.072 |
3r | George Russell (Mercedes) | a 32.927 |
4t | Carlos Sainz (Ferrari) | a 45.208 |
5è | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 54.534 |
6è | Valtteri Bottas (Alfa Romeo) | a 59.976 |
7è | Esteban Ocon (Alpine) | a 1:15.397 |
8è | Lando Norris (McLaren) | a 1:23.235 |
9è | Fernando Alonso (Alpine) | a 1 volta |
10è | Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) | a 1 volta |
11è | Sebastian Vettel (Aston Martin) | a 1 volta |
12è | Daniel Ricciardo (McLaren) | a 1 volta |
13è | Pierre Gasly (Alpha Tauri) | a 1 volta |
14è | Mick Schumacher (Haas) | a 1 volta |
15è | Lance Stroll (Aston Martin) | a 1 volta |
16è | Nicholas Latifi (Williams) | a 2 voltes |
17è | Kevin Magnussen (Haas) | a 2 voltes |
18è | Alex Albon (Williams) | a 2 voltes |
RET | Guanyu Zhou (Alfa Romeo) | 28 voltes |
RET | Charles Leclerc (Ferrari) | 27 voltes |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Leclerc, v. 1 a 26, Russell, v. 27 a 30, | ||
Pérez, v. 31 a 37 i v. 45 a 48, | ||
Verstappen, v. 38 a 44 i v. 49 a 66 | ||
MILLOR VOLTA |
Pérez (1:24.108, a 200.099 km/h) | v. 55 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Max Verstappen (Red Bull) | 110 |
2n | Charles Leclerc (Ferrari) | 104 |
3r | Sergio Pérez (Red Bull) | 85 |
4t | George Russell (Mercedes) | 74 |
5è | Carlos Sainz (Ferrari) | 65 |
6è | Lewis Hamilton (Mercedes) | 46 |
7è | Lando Norris (McLaren) | 39 |
8è | Valtteri Bottas (Alfa Romeo) | 38 |
9è | Esteban Ocon (Alpine) | 30 |
10è | Kevin Magnussen (Haas) | 15 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Red Bull - RBPT | 195 |
2n | Ferrari | 169 |
3r | Mercedes | 120 |
4t | McLaren - Mercedes | 50 |
5è | Alfa Romeo - Ferrari | 39 |
6è | Alpine - Renault | 34 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Mònaco (Montecarlo), 29 de maig | |
Orgull i satisfacció
“És una festa; n’estem molt contents i orgullosos.” El president del Circuit de Barcelona-Catalunya, Roger Torrent, va asseverar que l’èxit del cap de setmana de F1 a Montmeló era un senyal clar de “l’aposta del govern de la Generalitat” per la instal·lació. “Dissabte vam tenir una reunió amb la F1 i la satisfacció és mútua; ens consta que l’organització de F1 està molt contenta amb el que ofereix avui el Circuit. Però volem que vagi molt més enllà. Treballem en un pla estratègic que planteja línies de futur que han de permetre que hi passin més coses. Relacionades amb el món del motor del segle XXI, sens dubte, però també amb més àmbits”, exposava Torrent.