Festival d’Aprilia al Circuit de Barcelona-Catalunya
GP de Catalunya. El granollerí Aleix Espargaró i el rosinc Maverick Viñales diuen bé de les motos de Noale, amb els dos primers llocs en la combinada de MotoGP del GP de Catalunya
Tranquil·litat i bons aliments; només era divendres i tot estava encara per fer. Però Aleix Espargaró i l’equip Aprilia no podrien haver començat millor el GP de Catalunya de MotoGP. El pilot de Granollers va liderar la combinada dels entrenaments lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb un avantatge folgat. Oli en un llum, el segon classificat va ser el seu company de box, Maverick Viñales. La prestació de les motos de Noale referma l’optimisme d’Aleix –diumenge pot recuperar el lideratge del mundial–, que no sent cap mena de pressió afegida. “El que era difícil era estar al darrere i patir; ara m’ho passo bé i estic relaxat”, va asseverar després d’haver esmicolat el cronòmetre.
Un total de 16.132 espectadors van gaudir de l’exhibició dels pilots d’Aprilia, que a la tarda es van fer un fart de signar autògrafs i fer-se selfies amb els aficionats que van aprofitar l’oportunitat de visitar el carrer de boxs.
Tot ben apamat
Aleix no només va ser ràpid en l’intent final amb el pneumàtic tou; també va ser el millor amb el mitjà, i un dels més ràpids amb el dur, per bé que aquest últim no li va agradar gaire. Era només divendres, però el segon classificat de la general ho té tot ben apamat. “Tenia ganes de sortir i demostrar que soc ràpid, que és el meu circuit, i tenir la moto que t’acompanya per poder-ho fer és un luxe”, va reblar el gran dels Espargaró, satisfet de tenir el seu company a prop. “M’agrada veure el Maverick content; és molt important per a l’equip. Al box tothom està gaudint de la feina.”
Rere les Aprilia es van classificar quatre Ducatis i la millor KTM. Àlex Rins havia estat el més ràpid en la primera sessió, però a la tarda no va millorar el registre i es va classificar vuitè, davant del líder del mundial, Fabio Quartararo. Per trobar la millor Honda, de Pol Espargaró, cal baixar fins a la dotzena posició. El substitut de Marc Márquez, el pilot de proves de l’ala daurada Stefan Bradl, va anar a terra i va cloure la jornada 23è. L’equip japonès s’havia llevat amb bones notícies dels EUA, on Marc Márquez havia estat operat amb èxit del braç dret.
En Moto2, el gironí Albert Arenas va començar amb bon peu, sisè, i el tarragoní Àlex Toledo va debutar en el mundial, tot substituint el lesionat Gabri Rodrigo.
ELS PROTAGONISTES
El circuit de Sebastià Salvadó
El Circuit de Barcelona-Catalunya no hauria estat possible sense la tasca incansable de Sebastià Salvadó. Aquest va ser el missatge concloent de l’acte de reconeixement a la figura de qui va presidir el RACC durant 30 anys i, de retruc, va impulsar la creació del Circuit. Des d’ahir al migdia, la rotonda interior d’accés al pàdoc de la instal·lació du el nom de plaça Sebastià Salvadó i Plandiura (1932-2019). L’acte es va fer amb la presència dels seus familiars i de diversos pilots i expilots catalans, i tots van destacar “la passió” amb què actuava Salvadó. “Era un visionari. Veia una muntanya, però no pensava en la dificultat de pujar-hi, sinó en la vista des del cim”, va il·lustrar Josep Mateu, actual president del RACC.