Traçat nou i híbrids: un ral·li en evolució
Motor.El 57è Rally-RACC Catalunya Costa Daurada es correrà del 20 al 23 d’octubre amb 19 trams cronometrats i l’epicentre a Salou i PortAventura
La 57a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, la segona edició seguida exclusivament amb trams d’asfalt, es disputarà del 20 al 23 d’octubre. Serà la 31a en què la cursa forma part del mundial i presentarà com a gran novetat una primera etapa que serà totalment nova, a més de trams ampliats o modificats en les dues restants. També destaca que hi participaran cotxes híbrids amb combustible sintètic, en una aposta per la sostenibilitat. Aquests vehicles –Toyota, Hyundia i M-Sport Ford–competeixen en exclusiva en la categoria Rally1.
L’epicentre tornarà a ser Salou, PortAventura World i la Costa Daurada, amb 300,01 km de velocitat distribuïts en dinous trams, dels quals deu seran nous, amb un itinerari de 1.405,03 quilòmetres. La prova, com han remarcat en la presentació la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i el president del RACC, Josep Mateu, que espera “una sèrie de Netflix” sobre els ral·lis tal com ja s’han fet d’altres especialitats del motor per empènyer encara més la disciplina, és un dinamitzador de l’economia tarragonina i catalana i va generar un impacte de 40 milions d’euros el 2021. Respecte de la continuïtat a les comarques tarragonines es va sincerar: “Ara mateix, seria impossible tornar a fer-ho a la Cosa Brava.”
La primera etapa, que es farà el divendres 21, serà completament nova. Es tractarà d’un bucle de quatre trams sense assistència, excepte dues zones de proveïment de combustible, que es repetirà dues vegades. Els trams seran: els Omells-Maldà, de 10,66 km, i serra de la Llena, d’11,93 km, tots dos completaments nous en el ral·li. El tercer tram és les Garrigues Altes, de 21,44 km. És un tram conegut com la Granadella però a l’inrevés. Finalment la Pobla-Riba-roja, de 17,72 km, en sentit contrari del tram Riba-roja. L’inici de la competició serà dijous amb el shakedown al coll de la Teixeda. Salou tornarà a viure una cronometrada al final de la jornada de dissabte. Diumenge, el Wolf Power Stage, que atorga punts als cinc primers, serà a Riudecanyes.
Serà la dotzena de les tretze proves del mundial, fet que la podria convertir en decisiva. De moment, el líder del campionat és el finlandès Kalle Rovanperä (Toyota), amb 120 punts, seguit del francès Thierry Neuville (Hyundai) (65) i de l’estonià Ott Tänak (Hyundai), amb 62.
Publicat a
Notícies
Divendres,22 novembre 2024