Fórmula 1

Charles Leclerc (Ferrari) suma el tercer triomf del curs en el GP d’Àustria

Carlos Sainz trenca el motor quan ja albirava la segona plaça i deixa via lliure per a Max Verstappen (Red Bull), que es manté ferm al capdavant del campionat

El monegasc Charles Leclerc (Ferrari) ha segellat la tercera victòria del curs en el GP d’Àustria, en territori Red Bull, i escala fins al segon lloc del mundial de Fórmula 1. Amb més velocitat i menys degradació de pneumàtics que el seus rivals, els pilots de Ferrari han albirat el doblet durant una gran fase de la cursa, però Carlos Sainz ha trencat el motor en la volta 57 quan ja tenia la segona plaça a l’abast. La retirada del madrileny ha deixat via lliure al neerlandès Max Verstappen (Red Bull), que ha acabat segon i amb 19 punts més manté el lideratge del campionat amb autoritat. La tercera plaça, per segon diumenge consecutiu, ha estat per al britànic Lewis Hamilton (Mercedes).

El primer incident ha estat en el quart revolt després de la sortida, en què Russell ha impactat amb el monoplaça de Sergio Pérez. El de Ferrari ha pogut prosseguir la cursa i ha entrat tot seguit a boxs per calçar pneumàtics durs per iniciar una nova cursa des de la cua. A la llarga, però, s’ha acabat retirant. El Mercedes era sancionat amb 5 segons i aprofitava per canviar l’aleró davanter.

Mentrestant, al capdavant de cursa, Leclerc, amb millor ritme, anava retallant diferències sobre Verstappen. En la desena volta ja li ha fet un primer avís i en la dotzena ha trobat forat per fer-li un interior, i escapar-se amb relativa facilitat. Entrava en joc l’estratègia i el líder del mundial ha optat per no esperar més per fer el primer canvi de pneumàtics. Des del sisè lloc, el neerlandès no ha tardat a avançar posicions i a col·locar-se rere els dos Ferrari, amb Leclerc i Sainz al capdavant. Els pilots de la marca italiana han passat per box a la volta 27 i 28, respectivament. A tota velocitat, el monegasc ha tornat a prendre el comandament en la volta 33, sense que Verstappen li hagi pogut oposar resistència. Abans que el passés també Sainz, el neerlandès ha fet un segon canvi de pneumàtics (volta 38). Els del cavall rampant, sense tanta degradació de pneumàtics, han pogut endarrerir aquesta segona operació fins a les voltes 49 i 50, respectivament. Altre cop Leclerc ha recuperat la primera plaça amb molta facilitat i ja s’albirava el doblet de Ferrari quan el motor del monoplaça de Sainz ha dit prou. El madrileny ha hagut de sortir de pista i abandonar ràpidament el vehicle que tot seguit s’ha incendiat. L’incident ha provocat que es decretés el cotxe de seguretat virtual i que el dos primers classificats de la cursa ho aprofitessin per fer un tercer i últim canvi de gomes. Restaven 9 voltes i el neerlandès, a 3,5 segons del monegasc, encara mantenia esperances de victòria. Leclerc s’ha queixat de problemes amb l’accelerador, però s’ha mantingut ferm per segellar el tercer triomf del curs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)