Ferrari, a les portes del doblet en el GP d’Àustria
Fórmula 1. Leclerc signa el triomf i Sainz crema el motor quan ja albirava una segona plaça que finalment és per al líder del mundial, Max Verstappen
“Oh, per Déu, estava espantat, molt espantat!”, va exclamar alleujat per ràdio el monegasc Charles Leclerc (Ferrari) només de veure onejar la bandera de quadres en el Gran Premi d’Àustria i signar el seu tercer triomf de l’any en 11 curses del mundial de Fórmula 1. Amb més velocitat i menys degradació de pneumàtics que els seus rivals, els pilots de Ferrari van albirar el doblet durant bona part de la cursa en territori enemic, al Red Bull Ring de Spielberg, però la festa es va esguerrar quan Carlos Sainz va trencar el motor. Era la volta 57, d’un total de 71, i el madrileny ja tenia la segona plaça a l’abast. Leclerc també hi va posar emoció perquè en el tram final es va queixar de problemes amb l’accelerador i va veure com Max Verstappen (Red Bull) se li acostava a només 1,5 segons. En tot cas, el triomf va ser per al monegasc, que escala fins al segon lloc (170) d’un mundial que continua dominant el pilot neerlandès amb autoritat (208). La tercera plaça, per tercera cursa consecutiva, va ser per al britànic Lewis Hamilton (Mercedes).
El primer incident de la cursa va ser en el quart revolt després de la sortida, quan George Russell (Mercedes) va impactar amb el monoplaça de Sergio Pérez (Ferrari). El mexicà va poder reprendre la prova i entrar a boxs per calçar pneumàtics durs i iniciar una nova cursa des de la cua. A la llarga, però, es va acabar retirant. El britànic va ser sancionat amb 5 segons i ho va aprofitar per canviar l’aleró malmès.
Mentrestant, al capdavant de la cursa, Leclerc, amb millor ritme, anava retallant diferències sobre Verstappen. En la desena volta ja li va fer un primer avís i en la dotzena va trobar forat per fer-li un interior, i escapar-se amb relativa facilitat. Entrava en joc l’estratègia i el líder del mundial va optar per fer el primer canvi de pneumàtics. Des del sisè lloc, el neerlandès no va tardar a avançar posicions i a col·locar-se rere els dos Ferrari, amb Leclerc i Sainz al capdavant. Els pilots de la marca italiana van passar per box en la volta 27 i 28, respectivament. A tota velocitat, el monegasc va tornar a prendre el comandament en la volta 33, sense que Verstappen li pogués oposar resistència. Abans que Sainz també l’avancés, el neerlandès va fer un segon canvi de pneumàtics (volta 38). Els del cavall rampant, sense tanta degradació de pneumàtics, van poder endarrerir aquesta segona operació fins a les voltes 49 i 50, respectivament. Altre cop Leclerc recuperava la primera plaça amb molta facilitat i ja s’albirava el doblet de Ferrari quan el motor del monoplaça de Sainz va explotar. El madrileny va haver de sortir de pista i, després d’uns instants de tensió, abandonar ràpidament un vehicle que ja cremava a tota flama. L’incident va provocar que es decretés el cotxe de seguretat virtual i que el dos primers classificats de la cursa ho aprofitessin per fer un tercer i últim canvi de gomes. Restaven nou voltes i el neerlandès, a 3,5 segons del monegasc, encara mantenia esperances de victòria. Leclerc es queixava de problemes amb l’accelerador, però es va mantenir ferm per segellar el tercer triomf del curs.