Recupera el que va perdre
Motor. Bagnaia ha retallat 47 punts a Quartararo amb les seves tres últimes victòries i torna a la lluita pel títol mundial de MotoGP. L’italià n’havia cedit 50 en dos abandonaments seguits
Francesco Bagnaia ha guanyat les tres darreres curses del mundial de MotoGP, i ja suma cinc victòries aquesta temporada. L’italià de Ducati està recuperant en aquests darrers grans premis el que va perdre en l’inici de la campanya, i en les dues curses anteriors als tres triomfs en què va abandonar. Francesco Bagnaia torna a ser un candidat al títol mundial a falta de set proves. Després de la victòria en el GP d’Àustria d’aquest diumenge l’italià s’ha situat a 44 punts del líder, Fabio Quartararo. El francès, actual campió mundial, manté el lideratge amb 200 punts, mentre que el segon lloc l’ocupa el granollerí Aleix Espargaró, a 32 punts del primer lloc. Aquests tres pilots sembla que seran els que lluitaran per ser el campió mundial fins al final.
Amb les tres victòries consecutives i els 75 punts sumats en els tres darrers grans premis Francesco Bagnaia ha recuperat 47 punts respecte a Fabio Quartararo i 45 respecte a Aleix Espargaró. L’italià es va imposar en el GP dels Països Baixos abans de l’aturada de cinc setmanes per l’estiu i després de la represa ha guanyat el GP de la Gran Bretanya i el GP d’Àustria. Francesco Bagnaia va arribar a estar a 91 punts del lideratge després de la desena cursa, el GP d’Alemanya, quan va encadenar dues curses en què va haver d’abandonar i no va sumar ni un sol punt, el GP de Catalunya i el GP d’Alemanya. Va cedir 50 punts ja que Fabio Quartararo va aconseguir les dues victòries. L’italià també s’està refent del mal inici de campanya, en què va abandonar en el primer gran premi a Qatar, i va sumar un punt en el segon a Indonèsia. No es va situar entre els deu primers de la general fins després del GP de Portugal, la cinquena cursa, quan es va arribar a Europa. Francesco Bagnaia ha estat el pilot que aquest any ha aconseguit més victòries, amb cinc, però també s’ha quedat sense puntuar en quatre curses. De fet, només ha pujat al podi quan ha aconseguit la victòria i li ha faltat la regularitat. En els últims vuit grans premis, ha sumat 25 punts o zero. Va guanyar el GP d’Espanya a Jerez, va abandonar en el de França, va guanyar en el GP d’Itàlia i va abandonar en el GP de Catalunya i el GP d’Alemanya, abans d’encadenar les tres victòries consecutives. Aleix Espargaró ha puntuat en totes les curses, n’ha guanyat una, i ha estat quatre vegades més tercer. Fabio Quartararo només ha deixat de puntuar en el GP dels Països Baixos, ha guanyat tres curses i en quatre ha estat segon.
Cinquena cursa seguida amb dues Ducati en el podi
Dues Ducati van pujar al podi en el GP d’Àustria, en la primera posició Francesco Bagnaia i en la tercera Jack Miller. Aquesta és la cinquena vegada consecutiva que dues motos de la marca italiana ocupen dues de les places d’honor. També és el setè cop que ho aconsegueixen aquesta temporada. En dues ocasions les Ducati han fet el doblet amb un primer i un segon lloc –en el GP de França i en el GP dels Països Baixos–, i en tres han combinat una victòria i un tercer lloc. Dues vegades més han finalitzat en la segona i la tercera posició. En les tretze curses que s’han disputat aquest any les Ducati sempre han estat en el podi, i de les 39 places d’honor d’aquesta campanya n’han ocupat més de la meitat, 20. En total han aconseguit vuit victòries, sis segones posicions i sis tercers llocs. Els vuit triomfs han estat centrats en només dos pilots, amb cinc de Francesco Bagnaia de l’equip oficial Ducati Lenovo, i tres d’Enea Bastianini de l’equip Gresini.
A banda de disposar de bones motos i bons pilots, Ducati també és la marca que té més motos a la graella, amb vuit motos en quatre equips, el Ducati Lenovo, el Prima Prama, el Gresini i el Mooney VR46, mentre que només hi ha quatre motos de Yamaha, d’Honda i de KTM, i dues d’Aprilia i de Suzuki.