Audi entrarà en el mundial a partir del 2026
Fórmula 1. La marca alemanya va fer l’anunci en el GP de Bèlgica, la cursa del qual comença demà amb Verstappen i Leclerc al final de tot
L’escuderia alemanya Audi formarà part de la Fórmula 1 des del 2026, quan es torna a canviar el reglament de la potència dels monoplaces, tal com va aprovar la FIA la setmana passada, cosa que fa que hi hagi més electricitat a les unitats de potència dels motors. L’anunci es feia ahir abans de la represa del campionat del món, a Bèlgica. En els entrenaments lliures a Spa-Francorchamps, el neerlandès Max Verstappen (Red Bull), que lidera la general del campionat, era el més ràpid en la segona sessió, amb 1:45.507. Charles Leclerc (Ferrari), segon en el mundial a 80 punts, era segon a 862 mil·lèsimes i l’anglès Lando Norris (McLaren), tercer.
El Grup Volkswagen treu el cap en la categoria reina de l’automobilisme i ho fa per partida doble, perquè Porsche també s’associa amb Red Bull d’aquí a quatre anys. Audi ho faria amb Sauber, que actualment competeix amb el nom d’Alfa Romeo. Adam Baker, director de seguretat de la FIA les tres últimes temporades, és el líder del projecte, que comença a fer els seus primers passos a Neuburg del Danubi (Alemanya). Té experiència amb l’equip (2005-2009). “Amb les noves regles, ara és el moment oportú per entrar-hi. Al cap i a la fi, la Fórmula 1 i Audi busquen objectius clars de sostenibilitat”, diu Markus Duesmann, president d’Audi. Stefano Domenicali, director de la F1, afirma: “Estic content de donar la benvinguda a Audi a la Fórmula 1, una marca icònica, pionera i innovadora tecnològicament.” El mundial de ral·lis, la DTM, el Dakar o curses de resistència als EUA i la Fórmula E són les modalitats en què Audi ja ha competit.
Sancionats
Verstappen i Leclerc surten demà des del darrere de la graella per haver fet servir un quart motor en el Red Bull –el màxim per any són tres– i una peça a la caixa de canvis no autoritzada –el neerlandès– i elements més enllà del límit –el Ferrari–, respectivament. Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) i Mick Schumacher (Haas) també rebien sanció. En canvi, Lewis Hamilton i Georges Russell (Mercedes) feien canvis dins del reglament.