Bagnaia, desencadenat
Moto GP. L’italià de Ducati, amb quatre triomfs en les quatre últimes curses, surt de la posició preferent per cinquè cop aquest any. Marc Márquez ho farà des de la quarta fila en el seu retorn
L’italià Francesco Pecco Bagnaia (Ducati) surt des de la posició preferent de la cursa de Moto GP a Motorland, la primera de les tres en tres caps de setmana, la primera de les sis que queden en el mundial i, sobretot, la primera amb Marc Márquez a l’asfalt després del seu quart pas per la sala d’operacions per mirar de fer net de la seva lesió de l’húmer dret. El cerverí, que no corre des del Gran Premi d’Itàlia (29 de maig), ho fa des de la tretzena posició després que Aleix Espargaró i Johann Zarco el deixessin fora de la Q1 in extremis per una bandera groga que va impedir al vuit cops campió del món millorar el temps. Tampoc va poder rebaixar el seu registre Maverick Viñales, per una caiguda quan era sisè.
La ratxa de Bagnaia és espectacular. Ja són cinc posicions preferents el 2022 i, en totes, ha marcat el rècord del circuit. En aquest cas, després de guanyar-hi el 2021, era d’1:46.322. Però és que Pecco, a més, ha aconseguit quatre victòries en les quatre darreres curses, ja ha superat Aleix Espargaró en la general i té el vigent campió, Quartararo (Yamaha), a 30 punts i amb el pilot francès assenyalant-lo com la seva principal amenaça pel títol abans que superés en la classificació el granollerí, a qui ha tret 60 punts en les darreres cites. Miller i Bastianini, a més, completen la primera fila per dificultar la remuntada de Quartararo i Espargaró.
Injecció de confiança per a Augusto Fernández (Kalex) i Izan Guevara (GasGas), líders del mundial de Moto2 i Moto3, amb els millors registres ahir. El mallorquí, que abans-d’ahir va anunciar el salt a la categoria reina amb GasGas, va pispar la posició preferent a Albert Arenas –sortia segon a San Marino fa quinze dies– a dues voltes de sumar la seva segona pole de l’any.
El format de les curses esprint
El director esportiu de Dorna, Carlos Ezpeleta, va explicar els detalls del nou format de competició que s’implanta el 2023. Les curses esprint es faran els dissabtes a la tarda, amb la qualificació el mateix dia. El resultat de la cursa, amb la meitat de la distància i de punts (12, 9 i 7 i un menys els següents), no influeix en la graella de sortida de l’endemà. “Hem decidit que el format es mantingui tot l’any perquè els aficionats l’entenguin i sàpiguen que totes tenen el mateix resultat”, argumentava Ezpeleta. Els entrenaments lliures només tindran 30 minuts i l’FP4 de Moto GP passa a la història, com els warm-up de Moto3 i Moto2 –el de Moto GP tindrà 10 minuts.