Trial

Bou, 32 vegades al cim

El pilot de Piera no falla a Ponte di Legno i s’assegura el setzè títol mundial consecutiu a l’aire lliure, que se suma als setze d’X-trial

El de Repsol Honda en fa prou amb un segon lloc en la penúltima prova puntuable

El pilot de Rep­sol Honda Toni Bou (Mon­tesa) arri­bava a la pri­mera jor­nada de Ponte di Legno amb la feina pràcti­ca­ment feta i amb un segon lloc en va tenir prou per rubri­car el seu setzè títol mun­dial con­se­cu­tiu a l’aire lliure, el trenta-dosè comp­tant els setze d’X-trial, i que com­ple­ten uns números estra­tosfèrics. En unes zones natu­rals molt tècni­ques, Bou no va començar gaire segur, però en la segona volta va anar gua­nyant soli­desa i con­fiança per remun­tar fins a la segona plaça, sufi­ci­ent per sege­llar una nova corona amb molta suficiència. Amb 41 punts, el pie­renc només va cedir davant el pilot local Mat­teo Grat­ta­rola (Beta), que es va empor­tar la victòria amb 33 punts. El basc Jaime Busto (Ver­tigo), l’únic que li podia esguer­rar la festa al pilot català –havia de gua­nyar i que Bou quedés per sota de la dot­zena posició–, no va poder pas­sar del setè lloc (58). Bou suma, doncs, 171 punts i amb una única prova en joc, avui a Ponte di Legno, ja no pot ser atra­pat per cap dels seus rivals. Busto té 127 punts i només en res­ten 20 en joc.

Pas­sen les tem­po­ra­des i el pilot de Piera, de 35 anys, con­ti­nua domi­nant l’espe­ci­a­li­tat amb mà de ferro. La seva tècnica de pilo­tatge, una acu­rada pre­pa­ració física i la seva men­ta­li­tat i afany com­pe­ti­tiu l’han con­ver­tit en un pilot ina­bas­ta­ble per als seus rivals des de fa més de tres lus­tres, des que va arri­bar al cim el 2007. Amb con­tracte amb Rep­sol Honda fins al 2025, Bou no albi­rava la reti­rada al final del curs pas­sat i vis­tos els resul­tats d’enguany segur que con­ti­nua pen­sant el mateix. “M’ho passo molt bé fent el que faig. Con­jun­ta­ment amb l’equip, hem creat una història molt bonica. Ja són 15 anys, molt més del que em podia espe­rar, però men­tre con­tinuï gau­dint i em res­pec­tin les lesi­ons ho allar­garé el màxim pos­si­ble”, subrat­llava lla­vors. Bou és un ani­mal com­pe­ti­tiu i es nodreix de les victòries i del seu espe­rit de superació. “Evi­dent­ment, gua­nyar ali­menta per con­ti­nuar tants anys a l’elit, i per acon­se­guir més èxits”, rema­tava.

Abans d’ater­rar a Itàlia, el pilot de Rep­sol Honda ja tenia la feina feta en X-trial. Amb qua­tre victòries en qua­tre pro­ves, es va asse­gu­rar el títol a prin­ci­pis de setem­bre sense haver de pujar a la moto en saber-se que se sus­pen­dria l’última cita pun­tu­a­ble, el GP de França, pre­vista per al 21 d’octu­bre. Així només resta per dis­pu­tar-se l’X-trial d’Andorra la Vella (8 d’octu­bre) i Bou ja té 30 punts de marge (87 i 57) sobre el pilot d’Ull­de­cona Adam Raga, el segon clas­si­fi­cat.

Sub­cam­pi­o­nat en joc

Pel que fa al mun­dial a l’aire lliure i amb el títol també deci­dit a favor del pie­renc, avui s’haurà de resol­dre el sub­cam­pi­o­nat, amb tres pilots en dis­po­sició d’acon­se­guir-lo: el basc Jaime Busto (127 punts), l’ull­de­co­nenc Adam Raga (116) i l’italià Mat­teo Grat­ta­rola (109),

LES XIFRES

204
victòries
en proves del mundial: 131 a l’aire lliure i 73 d’X-trial
10
victòries
aquest any: 6 a l’aire lliure i 4 d’X-trial, quan encara resta una prova puntuable en totes dues modalitats
GP d’Itàlia (1)
1r M. Grattarola (Beta) 33
2n T. Bou (Montesa) 41
3r A. Raga (Trrs) 43
4t G. Marcelli (Montesa) 47
5è J. Casales (Scorpa) 53
6è M. Gelabert (Gas Gas) 50
7è J. Busto (Vertigo) 58
Mundial
1r T. Bou (Montesa) 171
2n J. Busto (Vertigo) 127
3r A. Raga (Trrs) 116
4t M. Grattarola (Beta) 109
5è J. Fajardo (Sherco) 100
6è G. Marcelli (Montesa) 98
7è M. Gelabert (Gas Gas) 93
8è B. Bincaz (Gas Gas) 83

“Hem estat molt regulars, sense baixar del podi”

Pendent del resultat d’avui, en la segona jornada al Gran Premi d’Itàlia a Ponte di Legno, Toni Bou feia balanç d’un campionat en què ha tornat a exhibir la seva capacitat competitiva, amb sis victòries i tres segons llocs en les nou proves disputades. “Estem molt contents d’haver aconseguit aquest 32è títol, el setzè a l’aire lliure. La veritat és que ha estat una temporada molt dura en què hem estat molt regulars. Hem lluitat molt totes les proves. Hem aconseguit moltes victòries. Sempre hem estat al podi i el pitjor resultat ha estat un segon lloc, així que aconseguir el títol aquí, a Itàlia, un dia abans d’acabar-se el campionat, vol dir que hem fet una gran temporada i hem de seguir així”, sentencia el pilot de Repsol Honda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)