Exhibició de Checo Pérez
F1. Leclerc, segon a Singapur, li treu 14 punts a Verstappen, setè, i ajorna el desenllaç del mundial, que podria quedar llest a Suzuka
El mexicà Sergio Pérez (Red Bull) va completar una de les millors actuacions de la seva vida –segons ell, la millor– i va ser el vencedor del Gran Premi de Singapur, una cursa eterna de dues hores escenificada al circuit urbà de Marina Bay que va arrencar amb més d’una hora de retard a causa de la pluja. Charles Leclerc (Ferrari) va entrar segon i va evitar que Max Verstappen (Red Bull), que tenia la primera pilota de títol a cinc curses del final però que va acabar setè, segellés el bicampionat mundial, tot i que el té coll avall. El neerlandès, que ha cedit 12 punts respecte del monegasc però que encara en té 104 d’avantatge –n’hi ha 130 en joc i en farà prou quedant al davant–, tindrà una nova oportunitat de certificar el títol diumenge vinent a Suzuka en el GP del Japó. El madrileny Carlos Sainz (Ferrari) va completar el podi.
Checo Pérez (Red Bull), mestre en circuits urbans i que va assaborir el segon triomf del curs, va fer una sortida fabulosa i li va pispar el primer lloc al poleman Charles Leclerc (Ferrari), que va progressar bé en els primers metres i de sobte va quedar clavat. A Verstappen no li van sortir els comptes i va cedir tres posicions (11è), tot i que en la tercera volta de les 61 ja era novè.
En la volta 21, Alonso (Alpine), que era sisè, va trencar el motor i va haver de plegar. Verstappen ja era sisè, sense canvis al davant. George Russell (Williams) –volta 23– va ser el primer valent que va posar pneumàtics per l’asfalt assecat. Un conillet d’Índies que va centrar les mirades de la resta i que no els va convèncer d’entrada gens ni mica. Finalment, però, els tres del davant van entra al box. Leclerc en la volta 35 i Sainz i Pérez, en la 36. Tsunoda es va estavellar en la 37. Safety car. Amb la cursa rellançada, Verstappen, agressiu, va cometre un error i va estar a punt de quedar exclòs. Va caure fins al dotzè lloc. Leclerc va pressionar Pérez amb insistència. El gregari de luxe de Red Bull, però, va aguantar amb nervis d’acer i va exhibir la seva classe. Fins i tot es va escapolir amb un marge menys taquicàrdic, malgrat que va acabar la cursa amb una investigació oberta que els comissaris de cursa estaven analitzant per una possible infracció comesa amb el safety car. El càlcul de Ferrari sobre la possible sanció era de 5 segons i Pérez anava augmentant progressivament el marge fins a arribar als 7 segons finals, per si de cas.